Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2014-12-17 10:42:50 följande:
    Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
    Åh, vad skönt att läsa det din BM sa! Önskar dock att min BM hade sagt något liknande... När jag sa att jag inte hade så mycket symptom så sa hon mest att hon tyckte det var bra att jag hade ett VUL snart. :( Men nu har jag iaf börjat må lite illa så jag väljer att vara positiv ändå. Som någon vis människa sa: Vi väntar barn, inte missfall.  :) 
  • familjenl

Oj.. 7-8 kilo. Vilken lyx! :) Själv gick man upp 27 kg med första. :P hoppas inte det blir riktigt lika mycket denna gång. Men jag samlade på mig mycket vätska så det är väl risk att jag gör det nu med.

• familjenl

Jag var också vul idag och fick se ett hjärta som slog! Det är så mäktigt att få se och nu måste jag börja våga tro att det är på riktigt. :) är i v.7 (6+6)

• familjenl
    SötaSarah skrev 2014-12-21 12:31:24 följande:

Hur kommer det sig att så många här får göra VUL så tidigt?! Jag vill också :(

Vi har gjort en behandling för att få igång ägglossningen och då ingår det ett tidigt VUL. :)
  • familjenl
    Lilo skrev 2014-12-21 11:42:48 följande:

Går in i vecka 7 idag och mår illa nästan hela tiden, är trött, känner mig svag och yr. Orkar knappt logga in här och läsa vad ni skriver..

Hoppas att det släpper snart!!

Jag mår väldigt illa nu också (vecka 8) men har ju klagat på lite symtom innan så nu får jag väl bara njuta. ;)

Det jobbiga är att det går så mycket magsjuka nu så man blir ju nojig att det är det som spökar - men då borde man ju ha kräks flera gånger vid det här laget... ;)

Krya på dig!
  • familjenl
    candydarling skrev 2014-12-21 17:09:11 följande:

Nu är jag i v6 och sååååklart åker jag och min sambo på magsjuka eller ev matförgiftning efter gårdagens julbord. Har spytt som en gris hela dagen och inte kunnat äta, jättekramper i magen. Är orolig för bebisen kan detta vara skadligt?

Jag åkte på magsjuka när jag plussade i denna graviditet (v 4-5) och vi fick se ett hjärta som slog i fredags så jag tror inte du behöver oroa dig. Vissa kräks ju konstant i 12 veckor pga hormonerna också så det borde inte vara någon fara.
  • familjenl

Är nyfiken! Ni som har barn sen innan. Har era graviditeter varit olika beroende på om det varit en tjej eller kille? Eller har graviditeterna varit olika trots samma kön? :) jag börjar bli nyfiken på om det är en tjej eller kille i magen. Jag mår mycket mer illa den här gången. :)

• familjenl
    Sara H skrev 2014-12-26 16:05:31 följande:

Är nyfiken på exakt samma sak!

Har du en pojke eller flicka sedan innan?

Jag har en pojke sedan innan och mår i stort sett likadant nu som då, men tror ändå att det blir en flicka den här gången.

Spännande! :) jag har en flicka sen innan och tycker att jag mår sämre den här gånger. Mår mer illa och är mer hormonell (känslig och surig) och trött! Förra gången hade jag dock ont i brösten sen bim men känner inget i dom än så länge (v 9 nu). :)

Vi tog inte reda på könet förra gången men ska försöka göra det med denna! :)
  • familjenl

Minxy: hahaha vad rolig du är. Känner så igen mig i dina känslor och frustrationen! ;) jag är så sjukt lättirriterad nu så jag skrämmer mig själv till och med.

• familjenl
    excalibur skrev 2014-12-28 23:48:30 följande:

Exakt likadant här! Ett jäkla rännande i kyl, frys och skafferi dagarna i ända! :P Magen syns redan men ungarna verkar inte märka det iaf, dom undrar mest varför jag är trött hela tiden :/ Gick upp 31kg med dottern och 35 med sonen, blir väl liknande nu :O Får hoppas jag går ner lika fint denna gången :)

Och här är en till! Måste småäta hela tiden för att kunna dämpa illamåendet. Min mage är otroligt svälld men min mage hann inte gå tillbaka helt från förra graviditeten så jag kan skylla på det om någon skulle undra. ;) gick upp 27 kg förra gången och är rädd för att gå upp mer/samma den här gången. Men det är väl sånt man får ta. :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015