Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Åh, vad fantastiskt ni som fått vara på rul och få se bebisen samt veta vilket kön! Vi har varit så inställda på att ta reda på könet den här gången så nu är jag lite orolig att de inte ska kunna se det på rul om drygt 2 veckor. Kommer bli galen om jag måste vänta till förlossningen igen! :P

• familjenl

Idag har jag fått höra kommentaren "åh, jag trodde att du skulle ha fått mycket större mage - du har ju ändå gått halva tiden snart."

det här har jag fått höra till och från hela dagen trots att jag försök försvara mig med att säga att magen är större nu än i samma vecka förra grav och att jag har moderkakan i bakvägg vilket gör att det kan ta längre tid för magen att växa osv..

Trots detta så fortsatte kommentaren att komma så till slut letade jag fram en bild på magen i ungefär samma vecka förra grav och då var personen tvungen att hålla med..

Blir så sjukt ledsen av detta. Jag längtar ju så otroligt mycket efter att magen ska bli ännu större så det här högg i hjärtat.. :( trodde jag hade lärt mig att ignorera kommentarer angående grav men icke sa Nicke.... :/

• familjenl

Angående mage och delning. Min mage började dela sig efter cirka v 12 förra grav och har inte gått ihop helt sen dess. Så jag rekommenderar att undvika all träning som kan förvärra situationen ;) min bm sa att det är viktigt att träna magen (speciellt om den redan är delad) men att göra det på rätt sätt. En enkel övning är att helt enkelt dra in magen och hålla den spänd så ett tag.

Jag kommer dock att använda maggördel efter förlossningen den här gången för att hjälpa magen på traven. :)

• familjenl
    Minxy skrev 2015-03-15 18:52:18 följande:

Hörni, hur noga är ni med kostråden? Jag är ju lite knäpp eftersom jag väldigt strängt avhåller mig från att äta brieost (pga listeria), men jag glömmer allt som oftast bort att skölja frukt och grönsaker (som också kan gd listeria). Samma sak med glass - läste alldeles nyss på nyheterna om tre dödsfall i USA som kopplas till listeria från smittad glass. Vafan....jag äter ju glass i mängder!

Försöker följa det som står på livsmedelsverket. :)
  • familjenl

Min man har oxå kunnat känna buffar. Är i v 20 nu och moderkakan I bakvägg. syns ganska tydligt när bebisen håller på därinne. :)

• familjenl
    excalibur skrev 2015-03-18 05:42:47 följande:

Det blev ett lyckat RUL och en till snopp i tråden! :D

Grattis!! Vi har rul på fredag och hoppas på att de kommer kunna berätta könet då. :)
  • familjenl

Grattis till alla lyckade rul! Vi har rul imorn vid 10.30 och det känns som en evighet bort just nu! ;)

• familjenl
    Queenxiter skrev 2015-03-20 12:08:54 följande:

Har vi några nya här i tråden som vill vara med i Facebook gruppen nytt liv i augusti?

Det är en hemlig grupp så ingen ser vad som skrivs i den förutom vi i gruppen såklart.

Lägg till mig som vän på Facebook så lägger jag till dig i gruppen och tar sedan bort vännförfrågan.

Skriv Lotta Andersson Åmotfors så hittar ni mig. :)

Jag vill vara med! lägger till dig
  • familjenl

Allt såg bra ut på rul idag och vi väntar en till liten prinsessa!! :) de gissade fel på ul för 5 veckor sedan då de hade en misstanke om en pojke men efter dagens rul så är vi rätt så övertygade om att det är en flicka ;)

• familjenl

Åkte på matförgiftning inatt och är inte helt bra än.. Visst borde det inte vara någon fara för barnet så länge jag får i mig vätska? Näring borde den ju kunna få från mina reserver nånstans? :)

Blir lite känslig och orolig

• familjenl
    Zora skrev 2015-03-21 20:43:35 följande:

Jag tror inte det är någon fara. Jag hade magsjuka för två veckor sedan och det enda jag fick i mig på två dygn var ca 6-7 dl nyponsoppa. Fick magsjukan söndag kväll och åt ingenting förrän måndag kväll, då ca 2 dl nyponsoppa. Drack kanske på sin höjd ett glas vatten under det första dygnet också... Tisdagen fick jag i mig mer vatten iallafall och ca 4-5 dl nyponsoppa. Enda som var lite läskigt var att magen försvann, såg inte gravid ut efter dom två dygnen. Magen kom dock tillbaka väldigt snabbt och på RUL förra veckan låg det en glad sprattlande bebis och drack fostervatten

Skönt att höra!! Har faktiskt gått och tänkt idag att magen helt plötsligt såg så liten ut men nu behöver jag inte oroa mig för det iaf. Tack! :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-03-21 14:34:13 följande:

Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår bröt jag stortån, idag backade jag in i en annan bil

Just nu känns det lite motigt. Tur jag har mina underbara barn och lillbäsen i magen + min snälla och förstående make (även om han skrattade åt mig när jag kom hem och berättade om påbackningen).

Lider med dig! Jag blir oxå alldeles klumpig nu när jag är gravid. Ännu värre den här gången än förra gången och min man bara skrattar åt mig! :P han är vanligtvis den klumpigaste här hemma så han njuter väl av att nån annan har tagit den rollen :P
Svar på tråden Bf Augusti 2015