Inlägg från: TigerEmmlis |Visa alla inlägg
  • TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Havandeskapspenning kan man få från 60 dagar innan Bf! Jag har Bf den 2/8 och kan då få gå hem ca den 13 juni!

Jag jobbar på ett gardencenter med många tunga lyft och bara stå/gå/springa hela tiden. Alla andra som varit gravida på mitt jobb har fått havandeskapspenning så hoppas ju så klart att få det oxå! :)

• TigerEmmlis

Lite tråkiga nyheter för er som önskat gå med i fb gruppen. Den är sedan i lördags stängd för insläpp! Vi är så många nu att vi alla tycker att det räcker! :(

• TigerEmmlis
    familjenl skrev 2015-01-07 11:20:18 följande:

Någon av er som har en doppler (t.ex. angelsound)? Har ni lyssnat något än? Hörde ni hjärtat? :)

Jag hörde dotterns hjärta i v 12 och hoppas på att snart få kunna höra denna bebis också. :)

Jag lyssnade med min angelaound i måndags, då 10+0 och hittade direkt! :)
  • TigerEmmlis
    Minxy skrev 2015-01-11 23:32:50 följande:

Jag blev lite orolig nu när jag läste om huvudomfånget på nyfödda.

Sonen hade 36 och dottern hade 33,5.

Dotterns förlossning var enkel om man jämför med sonens och jag har tillskrivit hennes mindre huvudomfånget en del av "äran" för det snabba förloppet :)

Läste som sagt nu om huvudomfång och ser att på flickor brukar man säga att 35 cm är genomsnittligt och på pojkar är det 35,5-36 cm.

Gah! Jag vill ju ha en till med ett liiiiitet huvud! Nu när jag läste det där så känns det som om jag får räkna med ett huvud på minst 35 cm :(

Vill oxå ha en med litet huvud!! ;P

Min stora tjej kom på fel håll (alltså hela hon vred sig åt fel håll under fl) och hade ett huvudomfång på 41 cm!!

Lillan hade bara 36cm!! Men hon var på 4888g!

Hoppas på en liten plutt nu men det är bara i drömmarnas värld antar jag!! ;P
  • TigerEmmlis
    Minxy skrev 2015-01-12 16:07:13 följande:

Jag tycker vi ska lägga in en beställning var på en kärnfrisk bebis med 33-34 i hattmått :D

Ha ha! Det tycker jag låter fantastiskt!! ;-P
  • TigerEmmlis
    Queenxiter skrev 2015-01-23 14:07:53 följande:

Hej hej,

Väntar mitt första barn med BF 7/8

Var på ultraljud i v8 och fick se hjärtat och sen har jag fått höra hjärtljuden hos BM i v10 och v12, var så orolig i v10 för alla symptom hade försvunnit och jag mådde inte illa eller något, hon förvarna mig att det kanske inte skulle gå att höra men jo då, det hördes super bra.

Är i v12+6 idag så imorgon kommer jag in i efterlängtade v13 :)

BM tycker att jag ska vara glad att jag inte mår illa, så jag börjar försöka slappna och intala mig själv att allt är som det ska ändå. :)

Vill gärna vara med i FB grupp, har flyttat till ny stad för 1år sen och inte hittat några vänner här ännu.

Bor i Åmotfors utanför Arvika.

Hej i grattis!

Alltid skönt att höra hjärtat!! :D

Men borde du inte vara 11+6 idag?

Själv har jag Bf 2/8 och är 12+4 idag! :)
  • TigerEmmlis
    Emmelinan skrev 2015-01-24 20:11:54 följande:

Hej!

Jag hoppade på fb-gruppen för ett tag sen men la ner bf tillfälligt så hänger här istället. Jag har (vad jag tror) bf den 5/9. Detta får jag förhoppningsvis bekräftat på tisdag via VUL. men eftersom jag har gjort två kejsarsnitt tidigare lär detta bli en augusti-bebis.

Om någon minns mig från fb så var det jag som råkade outa mig på min personliga status i tron om att jag skrev i gruppen när jag var i vecka fem. ;)

Hur som, vi har två döttrar på snart fyra och snart två år.

Jag drömmer mardrömmar om tom livmoder och utomkvedshavandeskap så jag hoppas verkligen att vi får se ett pickande hjärta på tisdag så jag kan få lugna sinnet lite! I övrigt mår jag fenomenalt illa på eftermiddagarna och vill helst somna kl 20 på kvällen efter en tupplur mitt på dagen. :P (minns inte att jag va så här trött med de andra två...)

Vi undrade vart du tog vägen! <3 Oroliga att något hade hänt! Skönt att höra från dig igen!

Hoppas det går bra på tisdag!

Kram
  • TigerEmmlis
    Emmelinan skrev 2015-01-27 10:19:37 följande:

Vul avklarat och jag har fått bekräftat att lilla bönan är där och allt är som det ska. :) Dock blev jag flyttad från min egen beräkning den 5/9 till den 15/9. Det är ju 10 dagars skillnad. Tänkte inte så mycket över det där. var bara så glad att allt va som det skulle. Men hon sa att bönan troligen blivit till runt den 22/12. Jag testade ju positivt den 27e. Det är väl inte möjligt att göra 5 dagar efter ägglossning?? Sen är jag ganska säker på att vi inte hade sex där omkring alls... ska nämna det på inskrivn.samtalet på fredag. Rätt ska ju va rätt. :P

Härligt att allt såg bra ut!
  • TigerEmmlis
    KramKolan skrev 2015-02-16 06:22:19 följande:
    Testa att ringa läkaren och be om en tid. Träffar du rätt läkare blir du sjukskriven. Endel stolpskott kör på "graviditet är ingen sjukdom och inget att sjukskrivas för..." Men foglossning är ju ändå nåt som verkligen leder till problem!

Jag ska till Ullared med mina systrar 7-8 mars!!! smile2.gif Men först ul på torsdag så det verkligen är en liten krabat där inne som lever och mår bra. smile1.gif Sen ska det börja shoppas!!!
    Ska oxå till Ullared den 7 mars! Och har oxå rul på torsdagen innan, den 5!

Väntar att åka till Ullared efter rul så vi vet om det är en pojk eller tös! :)
  • TigerEmmlis
    AnnaBanana skrev 2015-02-15 21:49:35 följande:

Någon som vet hur långt de måste gå innan dem sjukskriver en för foglossning? :/ är arbetslös men min handläggare vill ha mig sjukskriven pga foglossningen då hon anser det är onödigt att ta av mina a-kassedagar när jag ändå inte kan jobba nu :/ nån som ska till Ullared snart och handla bebissaker? :) ska dit i mars :)

Jag är sjukskriven 100% för foglossning. Jag har bara jobbat extra när jag blivit inringd så har gått på a-kassa!

Jag blev sjukskriven av läkaren på mitt mvc.

Om ditt mvc har en läkare så be om en tid hos honom/henne! De brukar ha mer insikt och förståelse! :)
  • TigerEmmlis
    Agentkia skrev 2015-03-05 10:18:47 följande:
    Hur har det gått?
    Det fick bra! Allt såg fint ut! En liten lillebror beräknad till 5/8!
  • TigerEmmlis
    Agohiw skrev 2015-04-30 07:54:49 följande:
    vilket bra tips, loggade in nu och skulle beställa, men den var slutSkrikandes
    Fast jag beställde nu! Då fanns det kvar på hemsidan men slut i butik stod det!

Kolla igen!!! :D
  • TigerEmmlis
    rosali84 skrev 2015-05-25 15:04:52 följande:

BM besök idag i v 26+3. Ligger över gränsen för SF måttet (ny kontroll om 1 v) annars såg allt bra ut :) Mysiga hjärtljud på 145 slag/min :)

Hur många cm var magen idag?

Jag ligger oxå över!
Svar på tråden Bf Augusti 2015