• Minxy

Bf Augusti 2015

MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Men ååh, grattis till tvillingarna! :D
  • Minxy
    MissPin skrev 2015-01-22 22:41:46 följande:

Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.

Ring till gyn/BM på en gång när dom öppnar! Det behöver absolut inte betyda MF, men jag förstår att du är jätterädd.

Stor kram!
  • Minxy
    inapina skrev 2015-01-23 11:54:45 följande:

Vecka 12 + 2 idag! smile1.gif Illamåendet är borta, magen växer, tuttarna gör ont, halsbrännan har slagit till med full kraft, humöret svajar ( stackars maken! ) Ständigt sömnig, och lätt förvirrad. Så allt är som det ska! smile5.gif Skönt att passerat v12, nu längtar jag bara efter att få känna min lilla parasit röra sig!

Underbart! Själv har jag två veckor kvar. Gah!

Men jag har ett ultraljud om en vecka. Ser allt bra ut då (hjärtslag, moderkaka mm) så ska jag försöka slappna av :)
  • Minxy
    inapina skrev 2015-01-23 12:22:54 följande:
    Åh kul med ul och få se den lill*! Nån speciell anledning att du ska göra tidigt? Själv får jag vänta till rul i v18. Känns länge, men det går nog bra. Jag känner mig inte så orolig. smile1.gif
    Nej, ingen direkt orsak. Jag går till en provat BM och hon frågar inte varför man vill göra UL.

Vi vill gärna se så allt står rätt till. Funderar på att berätta för barnen att dom ska få ett syskon och det vill vi inte göra förrän vi sett att allt står rätt till..
  • Minxy
    Jagärlycklig skrev 2015-01-23 13:50:24 följande:
    Dum fråga kanske men Privat ultraljud var bokar man det?:s
    Hos en privat barnmorska/gynekolog :)

I vår stad finns bara en, så hon är typ ALLTID fullbokad.

I många städer finns ingen provat, då får man ringa och boka tid hos någon i en annan stad om man tycker att resan/pengarna är värt det.
  • Minxy
    inapina skrev 2015-01-23 13:59:52 följande:
    Ja det vore ju skönt att veta att allt står rätt till, och inte bara hoppas. smile1.gif

Det är min stora skräck, att komma till rul och få beskedet att bebis är gravt missbildad och inte kommer överleva utanför magen. Så man måste göra abort. Der vore fruktansvärt! Tack och lov är det väldigt ovanligt!

Hur gamla är syskonen?
    Dom är 5 och 8 :)
  • Minxy
    Lilo skrev 2015-01-23 16:02:31 följande:

Hej alla!

Nu är jag hemma från semestern, och börjar komma igång igen.

Men jetlag i kombo med graviditets trötthet är INTE att leka med.. smile5.gif

Idag var jag på inskrivning, och bm ville testa lyssna på hjärtljud! Hörde jätte bra och dom låg på fina 148 slag/minuten! ?

Och på måndag är det dags för första ul! Så spännande!

Vecka 10+5 idag. ?

Välkommen hem Lilo, hoppas du haft en fin semester :)
  • Minxy
    MissPin skrev 2015-01-23 16:39:12 följande:

Nä nu åker vi in! Orkar inte gå runt och oroa mig mer. Skakar i hela kroppen! Usch.

Gör det! Lycka till, jag håller tummarna!
  • Minxy

Ni som har barn sedan innan: har ni haft snabba förlossningar? Oroar ni er lite för hur snabbt nästa kommer gå?

Min första var som en helt normal förstagångsförlossning. Har för mig att jag var inne på förlossningen i 8 timmar. Krystningen tog ca 20-30 minuter.

Andra förlossningen hann jag vara inne på förlossningen lite drygt 1 timme. Krystningen tog mindre än en minut, när jag var helt öppen kom dottern på första krystvärken.

Jag har inte funderat så mycket på det, men idag var det en kompis som frågade om jag trodde att vi ens skulle hinna in till förlossningen eftersom "det gick ju så snabbt för er sist!"

• Minxy
    MissPin skrev 2015-01-23 18:44:34 följande:

Fanns inget foster. Läkaren sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5, så jag ska komma tillbaka om en vecka och kolla om det har hänt något. Men jag förstår ju att det inte kommer gå vägen. Så nu väntar jag på att börja blöda ordentligt och börja om!

Tack för allt stöd!

Jag beklagar verkligen :(
Svar på tråden Bf Augusti 2015