Bf Augusti 2015
då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne
äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...
då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne
äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...
Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.
Vecka 12 + 2 idag! Illamåendet är borta, magen växer, tuttarna gör ont, halsbrännan har slagit till med full kraft, humöret svajar ( stackars maken! ) Ständigt sömnig, och lätt förvirrad. Så allt är som det ska! Skönt att passerat v12, nu längtar jag bara efter att få känna min lilla parasit röra sig!
Hej alla!
Nu är jag hemma från semestern, och börjar komma igång igen.
Men jetlag i kombo med graviditets trötthet är INTE att leka med..
Idag var jag på inskrivning, och bm ville testa lyssna på hjärtljud! Hörde jätte bra och dom låg på fina 148 slag/minuten! ?
Och på måndag är det dags för första ul! Så spännande!
Vecka 10+5 idag. ?
Nä nu åker vi in! Orkar inte gå runt och oroa mig mer. Skakar i hela kroppen! Usch.
Ni som har barn sedan innan: har ni haft snabba förlossningar? Oroar ni er lite för hur snabbt nästa kommer gå?
Min första var som en helt normal förstagångsförlossning. Har för mig att jag var inne på förlossningen i 8 timmar. Krystningen tog ca 20-30 minuter.
Andra förlossningen hann jag vara inne på förlossningen lite drygt 1 timme. Krystningen tog mindre än en minut, när jag var helt öppen kom dottern på första krystvärken.
Jag har inte funderat så mycket på det, men idag var det en kompis som frågade om jag trodde att vi ens skulle hinna in till förlossningen eftersom "det gick ju så snabbt för er sist!"
Fanns inget foster. Läkaren sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5, så jag ska komma tillbaka om en vecka och kolla om det har hänt något. Men jag förstår ju att det inte kommer gå vägen. Så nu väntar jag på att börja blöda ordentligt och börja om!
Tack för allt stöd!