Bf Augusti 2015
En fråga till er som har sammandragningar: när får ni dom? Märker ni att dom kommer om ni stressar eller så?
Mina kommer när jag lagt barnen och äntligen slappnar av på kvällen :(
En fråga till er som har sammandragningar: när får ni dom? Märker ni att dom kommer om ni stressar eller så?
Mina kommer när jag lagt barnen och äntligen slappnar av på kvällen :(
Kul att få göra RUL! Jag har hela 6 veckor kvar till mitt... Lång väntan. Jag längtar så!
Kommer ni allihop ta reda på kön eller är det någon som tänker låta det vara hemligt till fl?
Kunde vara kul att höra vad alla tror och sedan när man gjort RUL se om känslan stämde :)
Jag tror att vi väntar en liten flicka.
Jag har hört om risk för missfall.. men det känns som att det mer gäller nattarbetare som inte sover så bra på dagen eller som vräker i sig sötsaker på natten. Men man blir ju ändå lite paranoid efter såna påståenden.
Hur länge sover du? Jag får bara sova 6 timmar som mest, sen måste jag hämta dottern på förskolan.
Prick 3 veckor kvar för mig. Är i v.16 (15+5) idag. Näst- näst- nästa fredag smäller det! :)
Ja det där med manskläder ja.. Jag köpte ett par mammajeans på hm lite i förebyggande syfte, och dom känns redan trånga över höfterna.. Skulle köpt större.. Tycker det är svårt med storlekar, men skulle gärna beställa från nätet annars.
Annars funderar jag på vad sjutton man ska ha på sig i sommar??? Förra graviditeten hade jag stödstrumpor sista månaderna för jag svällde upp så mycket och jag misstänker att jag kommer svälla ännu mer i sommar, men stödstrumpor och klänning eller shorts.. Det går ju inte!! Å hur ska man kunna köpa något i förväg? Har ingen aning om hur stor jag kommer att vara då och jag antar att det är som med alla andra sommarkläder att det tar slut ganska tidigt.
Känner lite små buffningar från bebisen flera gånger om dagen nu! Såå mysigt! Men jag har ändå svårt att greppa att det verkligen är en bebis där. :)
Jag oroar mig också för att svälla i värmen. Ska dessutom på två bröllop i sommar, så man vill ju gärna så lite fin ut.
Jag tycker det är så svårt att välja vagn, vet inte om man ska ha rörliga framhjul eller inte. Vad tycker ni med lite erfarenhet är smidigast?
Jag kommer vara hemma mest och har inget körkort så det kommer bli buss och tåg om jag vill åka nånstans så vagnen måste även vara smidig att röra sig med.. mycket att tänka på ,känns nästan som att köpa bil haha :)
En brio smile blir det här, bra paketpris på den och vill köpa den NU men vi väntar lite till, ska till ullared först???? Så skönt att det nu är mars och dagarn till nästa ul är på nedräkning. 26 mars blir det. Ullared dagen efter. Är det fler som börjar fundera på hur länge ni ska vara hemma, hur mpnga dagar per vecka ni ska ta?
Åh vad tråkigt! Min livmoder verkar ligga väldigt djupt in den här graviditeten vilket innebär att när jag ligger ner så är magen helt jäkla platt fortfarande, trots att jag hunnit till v.17
När jag står upp ser det annorlunda ut, men det beror nog bara på slappa magmuskler och ett visst mått späck + tarmar som inte har vett att uppföra sig :-P