Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Kattflickan skrev 2015-01-23 07:49:50 följande:

19+3 gör jag RUL, är det sent?

Jag kommer vara i 19+6 typ. :) kanske tillhör vi samma landsting?
  • familjenl
    MissPin skrev 2015-01-22 22:41:46 följande:

Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.

Styrkekram! Håller tummarna för att allt är som det ska trots blödning.
  • familjenl
    MissPin skrev 2015-01-23 18:44:34 följande:

Fanns inget foster. Läkaren sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5, så jag ska komma tillbaka om en vecka och kolla om det har hänt något. Men jag förstår ju att det inte kommer gå vägen. Så nu väntar jag på att börja blöda ordentligt och börja om!

Tack för allt stöd!

Beklagar!!!
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-23 16:58:15 följande:

Ni som har barn sedan innan: har ni haft snabba förlossningar? Oroar ni er lite för hur snabbt nästa kommer gå?

Min första var som en helt normal förstagångsförlossning. Har för mig att jag var inne på förlossningen i 8 timmar. Krystningen tog ca 20-30 minuter.

Andra förlossningen hann jag vara inne på förlossningen lite drygt 1 timme. Krystningen tog mindre än en minut, när jag var helt öppen kom dottern på första krystvärken.

Jag har inte funderat så mycket på det, men idag var det en kompis som frågade om jag trodde att vi ens skulle hinna in till förlossningen eftersom "det gick ju så snabbt för er sist!"

Jo, jag oroar mig lite för det och förbereder mig mentalt på att ev behöva föda i bilen, men kommer i så fall knipa allt jag kan. :P har bara fött ett barn men då hann jag knappt vara inne på förlossningen 2 h innan hon kom ut. Krystvärkar i 15 min kanske.
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-23 19:43:50 följande:

Hela mitt förlopp med andra barnet gick relativt snabbt. Fick värkar ca 18 på kvällen, var hemma och duschade varmt till ca 21, åkte in och var inne på förlossningen strax före 22. Strax efter 23 är hon född. Allt som allt tog hela förlossningen 5 timmar.

Tror inte jag ska söla på hemma i 3 timmar den här gången. Många säger att det är skönare att vara hemma med värkar så länge det bara går, men jag känner själv att jag gillar tryggheten som förlossningen ger :)

Hehe håller med. Är hellre inne på förlossningen I tid och skulle inte säga nej till att hinna få bedövning. :) min förlossning började med att jag började läcka fostervatten men om man räknar från när värkarna kom igång så tog min förlossning oxå 5 h. Och det sägs ju att man ska halvera den tiden vid andra förlossningen.

Jag gick hemma med värkar och sa till min man att jag aboslut inte ville åka in för tidigt för jag ville inte bli hemskickad eller att personalen skulle tycka att jag var en mes så jag kämpade på hemma tills det inte gick längre. När de kollade mig på förlossningen så var jag öppen 6 cm och jag fick stanna kvar. :)
  • familjenl
    charlotta1985 skrev 2015-01-24 07:36:15 följande:

Ahh, vecka 13 idag! De riskfyllda veckorna är över och andra trimestern är här! Nu får det bli måndag så KUB blir avklarat och vi får veta att allt är bra! :)

Vecka 13 för mig med! Men enligt min app går man inte in i andra trimestern förrän v 15. Undra varför det står olika på olika ställen? :)
  • familjenl
    Kattflickan skrev 2015-01-25 20:25:55 följande:

Jag har också fått sämre tålamod sen jag blev gravid. Tror det hänger ihop med hormonerna.

Jag trodde läggningarna blev lättare och lättare. Usch, då har vi kanske många år till som vi kommer få ägna timmar av kvällen åt läggning.

Mitt tålamod är också mycket sämre nu men jag kommer ofta på mig själv när jag blivit sur/irriterad att jag faktiskt är gravid och att jag inte ska/få lyssna för mycket på känslorna och då blir det lättare att samla nya krafter och släppa irritationen. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-25 22:33:55 följande:

Nu måste jag gnälla lite.

Min syster ska gifta sig och har bett mig att binda hennes brudbukett. För typ 15 år sedan höll jag på mycket med blommor och var väl rätt så duktig (har bundit brudbuketter bland annat), men det var ju för fan 15 år sedan! Jag kan inget om det längre!

Jag har försökt förklara, men hon vill ändå att jag gör det.

Grejen är den att vi verkligen inte står varandra nära. Dels är det ett ganska långt glapp mellan oss (7 år) och dels har hon sårat mig djupt vid mer än ett tillfälle.

Jag känner verkligen noll engagemang och intresse :(

Vi pratar med varandra som mest 10 ggr/år och då bara på födelsedagskalas i släkten, julafton mm.

Jag gillar inte människan och hon gillar då fan inte mig heller. Det känns allmänt underligt att jag ska lägga tid och pengar på det här. Tack gode Gud att hon inte räknat in mig som brudtärna eller toastmaster....

Svårt att sätta sig in i er situation och relation men jag skulle nog ha gjort buketten ändå. När man lönar ont med gott så brukar det leda till mer eftertanke och förändring hos den andra personen än om man lönar ont mot ont. Menar såklart inte att man ska vara vara en slagpåse och man har rätt att säga ifrån när någon gör fel - men om man vill se en förändring så kanske det kan vara värt att prova andra metoder också. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-26 09:51:30 följande:

Jo tack, de första gångerna hon betedde sig illa valde jag att ha överseende. Men man har liksom en gräns och det är extra tungt att personen som utsätter en för detta är ens egen släkting - man kommer liksom inte undan! Jag måste se och försöka umgås med människan flera gånger per år.

Det förstår jag absolut. Jag hade oxå haft svårt för att umgås med någon som hade betett sig så. Gör det som känns rätt och bäst för dig! Skickar en styrkekram! Inte lätt att behöva hantera sånt nu när hormonerna är som dom är också.... :/
Svar på tråden Bf Augusti 2015