Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Oj då det blev visst något fel med mitt meddelande. Var inte meningen att citera KramKolan igen :)

• familjenl

allt såg bra ut på UL idag! Sååå skönt att få se det lilla livet. Den ville inte riktigt visa upp sig men de misstänkte att det kan vara en pojke. :) får se vad de säger på rul sen!

• familjenl

God morgon! Tänkte bara säga att jag har en blogg där jag lägger upp allt jag syr, bakar och pysslar och nu kommer jag även att skriva en del om graviditeten så om någon av er skulle vara intresserad av att läsa så kan ni säga till så skickar jag ett privat meddelande med länken. :) (vill nämligen inte koppla ihop mitt användarnamn på familjeliv med bloggen såhär öppet. :) )

• familjenl
    Sanandra skrev 2015-02-16 09:28:12 följande:

Hade gärna åkt till Ullared men är så himla långt dit, kring 100 mil enkel väg minst.:)

Har egentligen inte så mkt att köpa heller. Har det mesta kvar efter dottern. Ska unna oss ny vagn, ett babynest och sedan får vi babyskydd och bas av en kompis.

Ska börja sticka en filt till liten i magen här framöver, gjorde samma till dottern.:)

Har ni funderat mer på vad ni köper för vagn?:)

Jag hade inte tänkt åka till ullared heller men blev bjuden på en resa av mamma och syster och det säger man ju inte nej till! :)

det kommer att vara ganska precis 17 månader mellan barnen så vi måste införskaffa en syskonvagn. Ska åka och kika och klämma på några om ett tag. :)
  • familjenl
    MissJP skrev 2015-02-16 09:30:32 följande:

Ullared är stället man ska vara på alltså? :)

Jag har inte varit där på 15-17 år.. har de bebisprylar där nu? För när jag var där så var det ett plåtskjul med lite fula kläder :p

De har ALLT där. Nästan. :) framförallt väldigt billiga barnkläder Så jag tänker köpa en del till dottern och lite till bebisen i magen.
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-16 11:07:45 följande:

Som man kan se saknas det typ 15 vita rutor, men det är bara att virka på...

Sen ska alla trådar fästas, alla rutor ska sys ihop och därefter virkar jag en bård.

Fin!! Jag har oxå tänkt att virka en filt men jag kör nog på enfärgat och i ett stycke för att göra det så enkelt som möjligt för mig. :)
  • familjenl
    februaribebis skrev 2015-02-16 13:41:45 följande:

Hur mycket fosterrörelser känner ni andrà? Jag är i 17+2 har har kännt rörelser flera gånger men det kan gå länge mellan och de är inte så tydliga. Andra barnet och det skrivs ju att det ska vara tydligare då men det kan jag inte riktigt hålla med om. Ja, möjligen att jag kände tidigare men mindre. Nr1 gav sig till känna med besked fast senare. V 19 tror jag. Då hade jag moderkakan i framvägg nu vet jag inte.

Jag har känt någon enstaka de senaste veckorna men har börjat känna mer nu sen i helgen. Som små buffar/fladder. Har moderkakan i bakvägg denna gång så förhoppningsvis så kommer man känna mer och tydligare rörelser snart. :)

Är i vecka 16.
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-16 16:42:59 följande:

Hurra! Dom ringde från Mvc nu och frågade om jag kunde komma på UL den 20/3 istället för 24/3.

Ja tack :D

Härligt! Då har vi ul samma dag. :)
  • familjenl

Är det bara jag som har kvar sitt sötsug? ;) lever ändå nyttigare nu än när jag väntade dottern men sötsuget finns ju kvar ändå!

Svar på tråden Bf Augusti 2015