Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

TantB skrev 2015-01-12 16:32:13 följande:

Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee

Underbart!!!!

Själv så har jag så svårt att greppa att jag är gravid och vågar inte tro på det än trots att jag såg det lilla livet i v 7. Blir så sur på mig själv att jag inte kan vara mer positiv - det är inte riktigt likt mig.. men är kanske lite extra känslig pga hormonerna oxå. Vem vet. :)
  • familjenl
    TantB skrev 2015-01-12 21:39:36 följande:

Ohh jag längtar också efter att få känna bebisen. Jag kände ett fladder, typ som att jag hade en fisk i magen, runt vecka 13 med sonen. Sparkar kände jag nog runt vecka 18.

Jag vill bara säga att jag läser alla inlägg och känner med er glädje, längtan, oro och sorg. Tyvärr hinner jag inte svara på allt.

Samma här! :) 
  • familjenl
    Kattflickan skrev 2015-01-13 07:43:25 följande:

Jag är i vecka 11 och har börjat känna avgraviditwten mindre. Vet att det är normalt, men det oroar ändå.

Är det någon fler än jag som är orolig över att föda på sommaren då bemanningen på förlossningen är sämre?

Jag fick hepatos ( graviditetsklåda) förra graviditeten och det slutade med igångsättning v 37+0 som slutade med akut kejsarsnitt. Beslutet om kejsarsnitt fattades snabbt och allt gick bra. Hade de väntat hade kanske inte allt gått bra. Jag är därför rädd för att förlossningen ska vara underbemannad.

Ja, jag! Jag är rädd att bli skickad till någon annan ort pga att de är underbemannade för då vet jag att jag troligtvis kommer att få föda i bilen/ambulansen. :/ Förra förlossningen gick nämligen snabbt (hann vara på förlossningen mindre än 2 h innan dottern kom ut) och det lär väl gå ännu snabbare denna gång..

Vet också att det var kaos här i somras när en kompis skulle föda så det gör ju en orolig.
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-14 07:23:01 följande:

V.10 (9+0) idag! Mår bra, bara lite illamående då och då men fullt hanterbart. Är gasig och uppsvälld, ser ut att vara gravid i 6:e månaden tycker jag själv :P

Allt bra med er övriga?

Illamåendet har minskat lite men inte helt, brösten växer och spänner lite och jag har mycket värk i ljumskarna (ligamenten kanske?). I övrigt känner jag mig fortfarande orolig men försöker vara positiv och tänka att det faktiskt inte finns några tecken på att något skulle vara fel. 

Men jag tror min största skräck är MA...  Hoppas på att få höra ett hjärta som slår i helgen! :) 
  • familjenl
    excalibur skrev 2015-01-14 17:51:06 följande:

Den senaste veckan har äldsta flickan frågat och frågat varför jag har blivit så tjock! Försökte skylla på julmaten men den gick hon inte på! ;) Erkänn att det är en bebis där inne istället, sa hon bara :P Hur som helst, vi fick ju helt enkelt berätta för barnen hur det var till slut. Men! Tänkte mig inte så noga för, självklart ville hon ringa sin pappa och berätta den roliga nyheten! Till saken hör att vi har en hel del gemensamma vänner fortfarande, och vi ville ju inte att alla skulle höra det från honom, så i förrgår gick vi ut med graviditeten och jag är sååå nervös, tänk om inte allt står rätt till nu :/ Är ju bara i v10 :(

Vad jobbigt att ni blev så illa tvugna att berätta nu om ni inte kände er redo för det - men jag tror allt kommer att gå bra! :)
  • familjenl

Har aldrig laddat upp bild här förut så vi får se om jag lyckades. ;) bilden ska iaf visa min svällda mage nu i v 11 (10+5). Det är inte så lätt att dölja den!!

• familjenl
    Minxy skrev 2015-01-18 11:13:31 följande:

Good for you! ;)

Själv mår jag bättre och bättre vilket känns igen från mina två första graviditeter då jag mådde som en primadonna från början till slut. I like! :)

Här är en till som mår bättre och bättre! Dock har min spänningshuvudvärk kommit igång ordentligt igen vilket den gjorde förra graviditeten runt v. 12-15 oxå så jag ser ett litet mönster, hoppas dock att det går över snabbare denna gång. :)
  • familjenl
    Kottex skrev 2015-01-17 19:24:31 följande:

Hur ser ni på Kub-test? Har inskrivning på måndag, sambon vill göra men jag själv är tveksam. Kommer ni/du göra Kub?

Vi ska som sagt inte göra det. Eftersom resultatet inte skulle påverka vårt beslut (+att jag är under 30 år och att vi måste betala för det) så ser vi ingen anledning till att göra det. Är dock lite avis på er som får se bebisen en extra gång. :)
  • familjenl
    doccah skrev 2015-01-18 13:17:27 följande:

Ska på kub imorgon... Men kostar det ngt förresten om bm erbjuder det??

Det beror på vilket landsting och vilken ålder man är i tror jag. Här erbjuds alla kub men man får betala för det om man är under 35 (rätt säker på att det är så iaf).
  • familjenl

Jag är såååå hungrig nu. Har ätit massor idag men sitter nu ändå och känner mig lika hungrig som om jag inte hade ätit på hela dagen. Skickade precis en lååång beställning till maken på mat som han måste köpa med sig hem från Max. Har begär efter snabbmat just nu!

Svar på tråden Bf Augusti 2015