• Minxy

Bf Augusti 2015

Någon annan som har svårt för rester? Det vi åt till middag igår har jag svårt att få i mig idag till lunch.

• Minxy

Well, även om man inte är med i fb-gruppen så får man väldigt gärna stanna kvar här i tråden :)

• Minxy

Personligen avstår jag gärna fb-grupper. Jag föredrar det lite mer anonyma FL :)

• Minxy
    Goldie skrev 2015-01-05 15:37:38 följande:

Inte heller intresserad av fb-grupp så jag är nöjd ändå :)

... Suck för tentaplugg när man bara mår illa... Vill ju bara kolla teveserier och äta kakor, inte läsa om benbrott och antibiotika :D

Uääääh, förstår att det känns motigt att plugga. Vilket påminner mig! Herregud, jag har ju en distanskurs i psykologi som började den 1 januari som jag borde ta tag i. Håhåjaja...
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-05 21:27:50 följande:

Alltså detta illamående!!! Med dottern tappade jag bara matlusten, nu vill jag helst spy åt allt. Lukter, smak...konstant spykänsla! Har bara kräkts 2 ggr hittills dock...men bara känslan!

I know :(

Blä för illamående. Mitt lättar runt 15, men tiden mellan jag vaknar och fram till 15 är en jäkla plåga!

Är ledig imorgon och på onsdag, på torsdag är det jobb igen.
  • Minxy

En lite provat fråga: är det någon annan som känner att det känns konstigt i magen när man får orgasm? Det blir alldeles tungt och hårt. Jag minns att jag kände av det tydligt med de två andra barnen, men det var först senare i graviditeten, runt v.20 eller så. Då kunde jag riktigt känna hur livmodern drog ihop sig och blev stenhård. Minns dock inte att det började såhär tidigt? Är ju bara i v.8 än.

• Minxy
    Jessi20 skrev 2015-01-06 11:27:36 följande:
    Jag har känt precis samma som du beskriver, de känns som magen drar ihop sig o blir hård. Lite halv skum känsla. Är i v.10 nu men kände av de första gången i slutet på v 8.
    Skönt, då är det inte bara jag :)
  • Minxy
    Jessi20 skrev 2015-01-06 11:29:47 följande:

En annan fråga, är de någon som har börjat handla nått till bebis än? När ska man börja? ????

Hehe....min man köpte en barnvagn förra hösten, alltså1 år innan vi ens började försöka :D

Jag har köpt 2 pyjamaser (köptes strax innan plusset) och ett litet set med body och byxa (köptes när vi var i vecka 5).

Utöver det har jag kikat runt på en del gratis babyboxar och annat jox. Har fått hem en gratis napp från MAM för nyfödda.

Jag vet sedan tidigare att jag blir varken mer eller mindre ledsen beroende på om jag har köpt grejer eller inte (vid ett ev. MF alltså).

Imorgon ska jag för övrigt till min privata BM! Hoppas hoppas att hon fortfarande gör VUL. Jon gjorde det när jag väntade första och andra barnet iaf :)
  • Minxy
    VickanK skrev 2015-01-06 15:34:58 följande:

Jag vill gärna vara med i fb gruppen, vad ska jag söka på? :) VK är mina initialer

Dessvärre har dom stängt fb-gruppen, det blev tydligen för många medlemmar.

Men du är välkommen att hänga här! :)
  • Minxy

Har haft min bror med familj här senaste 5 timmarna. SHIT vad svårt det är att ha långbesök av folk som inte vet att man är gravid! Jag är konstant hungrig och måste äta, annars mår jag illa. Både min bror och hans fru skrattade åt mig där jag försökte smyga med mackor ute i köket.

Nu har dom precis gått. Måste ordna middag bums!

Svar på tråden Bf Augusti 2015