• Nyfiken gul

Hur mycket ansvar tar ni bonus mammor ?

Nu har jag stora bonusbarn så vissa moment har jag aldrig gjort som tex nattning eller så men i övrigt är det ingen skillnad på vad som görs med barnen i familjen.  

Både min make och jag är bonusförälder åt våra respektive barn så för oss funkar det hur bra som helst att ta gemensamt ansvar.  Vi ser oss som en familj så självklart är det att alla barn skjutsas eller hämtas eller behöver hjälp med skolarbetet. 

Det enda som vi inte kan är ju den juridiska biten men där har vi varit gifta så pass länge att vi ändå pratar med varandra om viktiga saker innan vi tar ett beslut åt varsitt håll om vad som ska gälla. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Thefamilywoman78 skrev 2014-11-21 10:58:11 följande:

Okej ..tack för era svar ..

Min undran kommer av att jag tycker min sambo "lämnar" över rätt mycket till mig .. Jag har inget emot det , men jag är ju trots allt inte barnets mamma ..

Vi är ju en familj så klart å delar på ansvaret men tycker ändå det är svårt som bonus mamma ..

Barnet tyr sig mer till mig just nu ( vet inte om det är nån fas) men det är rätt tufft ibland .. Känns som jag e ensam om barnet ????

Pappan lutar sig tillbaka eftersom barnet väljer inte honom just nu ..

Pust .. Från en trött bonus mamma

och jag som biomamma kan säga att precis så är det i en kärnfamilj också. Det har inget att göra med hurvida nån är bonusförälder.  

ibland tyr sig barnen till en förälder och bara den duger och ibland är det en förälder som "smiter" undan ansvaret. 

Där är det klokt att man faktiskt pratar med varandra och att båda sidor är medvetna om hur det ser ut och att man får hjälpas åt. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Hur mycket ansvar tar ni bonus mammor ?