ellen14 skrev 2014-12-05 18:11:57 följande:
Sen, ang att jag som du sager "skrammer manniskor med ostyrkta berattelser om reaktioner pa vaccin". Detta ar ju ett forum dar man har friheten att beratta om sina personliga upplevelser! Maste mina upplevelser pa nagot satt styrkas och jag bifoga lakarjournaler etc for att vara "vardiga" detta forum? Jag vill ju bara dela med mig av en erfarenhet och upplevelse.
Och jag tycker det kanns lite konstigt att bara for att man tycker vi ska strava efter att ha ett sakert vaccinationsprogram och staller sig tveksam till att det ar sa fallet, sa blir man automatiskt indelad i nagon slags anti-vaccin grupp, eller att jag beter mig som en "san". Kan man inte bara fa bolla lite tankar och utbyta erfarenheter (aven om det ar trakiga sadana)?
Hursomhelst, jag har berattat vad som hande, och hoppas det kan vara till hjalp for nagon annan som kanske sitter och googlar samma symtom pa sin lilla bebis (for aven om man inte BOR gogla sa gor ju manga (mig sjalv inklusive) ju likforbaskat det sa fort de sma blir sjuka)
Tack och hej
Ja, när du skriver i ditt första inlägg: "Da borjar man fundera pa hur ofarligt vaccien egentligen ar, om inte ens statistiken over farorstammer!" så använder du exakt samma terminologi på samma sätt som vaccinmotståndare generellt gör.
Nu visar det sig att det
är en ovanlig bieffekt av (vissa, MPR primärt) vaccinationer, där hade jag fel och det tar jag fullt ansvar för (sitter nu och läser på om det, fixar mina kunskapsluckor), men då är det ju inte heller så att det inte finns med i statistiken vilket du antydde ovan.
Jag har inte heller delat in dig i en grupp, jag skrev att du uttrycker dig på ett sätt som denna gruppen gör vilket som sagt är fallet.
Vaccinationsprogrammet
är säkert, långt säkrare än genomgången sjukdom. Biverkningar förekommer men de allvarliga är inte vanliga.
ellen14 skrev 2014-12-05 18:15:20 följande:
Laste just ditt senaste inlagg. Jag har inte sagt att det ar VANLIGT efter en vaccination att fa denna bi-effekt, jag har berattat att min kompis bebis fick detta och att vi inte ens visste att det var en bieffekt och hon blev jatteskramd!
Det ar val bara BRA om det ar en ovanlig sideffekt? Sen, sa TROR jag att det kan vara vanligare an vad man faststallt, for att jag inte TROR att det blir rapporterat korrekt jamt!
Jag påstod inte att du påstått att det var vanligt. Och ja, det är jättebra att det är ovanligt (det verkar faktiskt vara vanligare efter genomgången sjukdom).