Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Dellla skrev 2014-11-21 21:06:09 följande:
    Yes det är konstaterat att han fick det på grund av vaccinet, om han fått ersättning kan jag inte svara på för träffar inte min bror utan bara hört från min pappa. 
    Vem konstaterade det?

Mig veterligen har inget fall av autoimmun sjukdom definitivt kopplats till Pandemrix hos vuxna.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    hitme2ice skrev 2014-11-21 21:21:11 följande:
    Förklara då skillnaden på "mildra ett förlopp", symtomlindring, och behandling? Resultatet är det samma nämligen.

Nä det var 2 helt friska barn som dog av mässling. Det 3:e hade bakomliggande sjukdom. Vad vill du att jag ska säga?

Jag utsätter fortfarande inte mitt barn för några risker som jag kan undvika. Du får och kan tycka vad du vill om det.

Det är sanslöst hemskt när barn dör, och även vuxna givetvis. Oavsett sjukdom. Du är säkerligen påläst om vaccin och anser att det är effektivt och säkert, skyddar mot sjukdomar och dödsfall. Jag anser inte det, utifrån både vetenskap och människors personliga berättelser. Jag kommer inte att posta källor för detta. Jag tycker som jag gör och är inte ute efter att övertyga dig eller någon annan.

Lika lite som något du eller någon annan säger övertygar mig. Jag skrev, i mitt första inlägg, läs på ordentligt för och emot.
    Om du inte är beredd att posta källor är det helt ok, men då har vi ingenting att diskutera. Så är det ibland, jag hoppas att du slipper sjukdomarna ändå.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    hitme2ice skrev 2014-11-21 23:45:53 följande:
    Slipper sjukdomarna? Jag har redan haft mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor, kikhosta och difteri. Jag har varit utsatt ett åtskilliga gånger sedan barnsben, utan att bli sjuk. Speciellt när vi varit utomlands. Immuniteten är uppenbarligen bättre än något vaccin. Om du menade mitt barn så finns det åtskilliga saker som är långt mycket värre än de sjukdomar jag just räknade upp. Samt de andra "vaccinsjukdomarna".

Varför skulle jag posta källor? För att jag avstår vaccin? Eller för att jag har haft en del barnsjukdomar? När jag var barn vaccinerades ingen mot barnsjukdomarna. Det var runt 700 elever på min skola. Ingen blev blind, skadad eller dog. Inte på någon av alla de andra skolorna i min stad heller. Du behöver inte tro på det alls. Min avsikt är inte att övertyga dig att avstå vaccin. Jag tycker att alla ska läsa på ordentligt, för och emot. Det är allt. Om vaccin och sjukdomarna. Är det inte bättre med ett välgrundat beslut, än omvänt?

För varje källa du hänvisar till har jag läst en som motsäger, och vice versa. Så vad tjänar det till? Du är övertygad om vaccins nytta och säkerhet. Jag är inte det. Båda två av nästan samma anledning. Men jag har valt att lyssna och ta hänsyn till människors berättelser. Jag anar att du inte gör det? För dig gäller bara statistik, vetenskapliga teorier och forskning & studier? Så bara där har vi ingenting att diskutera.

Jag gav bara ett tips i mitt första inlägg. Läs på ordentligt innan vaccination, för och emot. Om vaccin nu är så effektivt och säkert, låt vaccinen tala, istället för att slösa tid och energi på internet
    Det är klart att det är bättre att göra ett välgrundat beslut, det är precis det jag säger.

Att "läsa på" om diverse "vaccinskador" som inte kopplats till vaccin (exempelvis den påstådda MPR/autism-kopplingen) är inte att fatta ett välgrundat beslut.

För mig gäller vetenskapliga studier och statistik när det kommer till att ta beslut och ge råd i hälsorelaterade frågor. Jag låter inte min "magkänsla" känna efter hur långt det är till solen, hur tung jorden är, huruvida cellgifter hjälper mot cancer eller om vaccin är effektiva och säkra. Det överlåter jag till min hjärna.

Du ljuger när du påstår att du kan hitta lika mycket emot vaccin, det finns helt enkelt inte särskilt många välgjorda studier. Personliga berättelser har ett visst värde, men inte för datainsamling.

Jag kan inte avgöra om jag har ont i huvudet på grund av förkylningen jag har nu eller om det är för att jag sov lite dåligt i natt, det kan vara vilket som. Samma sak är det med "jag fick X efter vaccin Y!"-berättelserna, det finns inte en enda möjlighet att man kan avgöra detta själv. Man kan tro att man gör det, men det förändrar ingenting.

Min avsikt med att diskutera frågan är att jag inte tänker låta felaktigheter stå oemotsagda i en såpass viktig fråga.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Bunny on speed skrev 2014-11-22 11:11:59 följande:

Fast 44 är väl vad det blir om man inte ändrar sin presentation.

Jag är övertygad. Kommer inte vaccinera före ca tio år. Vill undvika både psd och autism.

Det vill alla. Men eftersom vaccin varken kunnat kopplas till en ökning av PSD eller autism så är det som att undvika morötter för att man inte vill få HIV.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Elle75 skrev 2014-11-22 15:51:09 följande:

Åh så fruktansvärt Gråter mitt hjärta gråter för er skull!

Dessvärre är det inte så ovanligt som man tror detta, plötslig spädbarnsdöd finns t o m på bipacksedlars biverkningar över ett liknande kombinationsvaccin i USA.

Läkare och BVC-sköterskor har inte tillräcklig utb i vaccin, det är bara fyra salstimmar som läkare studerar detta på hela sin utbildning.

Vi är många som försöker sprida informationen nu om vaccinationers baksida, helt ideellt, och jag rekommenderar er att läsa mer på www.vaccin.me, en sida som dessvärre baktalas av vaccinindustrin, men när man börjar läsa där så ser man att de har källhänvisningar till alla sina artiklar, med en mängd studier att djupdyka i (många från pubmed, där läkare själv hämtar studier och info från). De är med andra ord väldigt trovärda.
    Detta ger dig inte din lilla flicka tillbaka, men jag hoppas att du orkar sprida vad som hänt, för det behövs komma ut i Sverige, så att det aldrig händer igen. Hjärta

Jag har själv en liten flicka, som är 5 månader, som är och kommer att förbli helt ovaccinerad. Varje gång jag läser något liknande, och det är ofta, så känns det som om mitt hjärta går itu. Gråter

Rekommenderar även FB-gruppen "Medvetna föräldrar", för er som vill välja bort alla dessa gifter - och få veta om sådana man kanske inte ens tänkt på är farliga tidigare: https://www.facebook.com/groups/232554050252823/?fref=ts

Mitt råd är - lita aldrig på någon förutom er själva, och läs på om ALLT innan! Det är så mycket gifter där ute som vi inte förstått tidigare. En mycket viktig film är Underkastelsen med Eva Röse. Den går även att se på youtube:
    ">

Många många kramar, från mitt hjärta!

Eleonor

Vilket vaccin är det som listar PSD som biverkning?

Vaccine.me har inte vetenskapliga studier till stöd för sina påståenden, bland annat hyllar de fortfarande Andrew Wakefield som genom att förfalska forskning lyckades bli av med sin läkarlegitimation. Det finns så oerhört många felaktigheter enbart på förstasidan att jag häpnar när någon kallar det för "en bra sida".

Att något är hämtat från "pubmed" är inte en garant för bra forskning, det är att jämställa med google för vetenskapliga artiklar, inget annat. En mängd artiklar finns inte ens i fulltext där. Att referera till pubmed, som vaccinationsmotståndare relativt ofta gör, är direkt korkat. Då har man inte förstått något alls.

Allmänläkare är inte speciellt insatta i vaccin, helt korrekt. Däremot så är immunologer, mikrobiologer och andra det och det är dessa som gör rekommendationerna.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:16:34 följande:

Tripedia har PSD och autism listat bl a

Vaccin.me har en hel massa vetenskapliga studier faktiskt som de hänvisar till - det enda du påvisar med ditt uttalande är att bevisa att du inte läst något där alls, och därmed borde undvika att skriva på det sätt du gör.

Det är allmänläkarna som föräldrarna går till, och där de gång efter annan får fel svar och ej heller biverkningarna registrerade.

Faktum är att det är SMI - nuvarande Folkhälsomyndigheten som står bakom rekommendationerna till Socialstyrelsen rörande våra vaccin i Sverige. SMI tog (tar?) emot pengar från vaccinföretag såsom GlaxoSmithKline och Sanofi-Pasteur så sent som förra året, innan det byttes namn på hela baletten till Folkhälsomyndigheten, och nu är de väldigt förtegna om var de "projektpengarna" går i dagsläget. Dessa företag  (GSK och S-F) är fällda runt om i världen för mutbrott av läkare, förvanskning och hemlighållande av information och statistik. Så mycket litar jag på dem. Noll och ingenting. Det är samma information som de ljugit om i andra länder som de levererar till Sverige.

Tripedia listar inte PSD som biverkning, däremot tar bipacksedeln upp att PSD (SIDS) har rapporterats efter vaccination. Detta är inte samma sak överhuvudtaget. Man rapporterar också i samma text dödsfall i "motor vehicle accident, and accidental drowning". Menar du att vaccinet orsakar bilolyckor och drunkningstillbud också?

Så här står det också:

Adverse events reported during post-approval use of Tripedia vaccine include idiopathic thrombocytopenic purpura, SIDS,anaphylactic reaction, cellulitis, autism, convulsion/grand mal convulsion, encephalopathy, hypotonia, neuropathy, somnolenceand apnea. Events were included in this list because of the seriousness or frequency of reporting. Because these events are reported voluntarily from a population of uncertain size, it is not always possible to reliably estimate their frequencies or to establish a causal relationship to components of Tripedia vaccine

Man listar alltså inte PSD och autism som biverkning, det är ren lögn att påstå det.

Vaccin.me har en del vetenskapliga studier de hänvisar till, inte sällan misstolkade. Men som helhet hänvisar de till berättelser och fringe-forskning.

Beläggen kommer inte enbart från företagen utan även från en mängd andra organisationer och enskilda forskarlag. Eftersom du och andra kommer att säga "ja, men de är också mutade!" så är det dock ingen idé att diskutera den saken. Vill du hävda något sådant får du framföra belägg för det, givetvis.
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:20:25 följande:

Glömde även skriva att du verkar ha missat att Wakefield är rentvådd av de som beljög honom, alldeles nyligen? Folk ljuger om det mesta för pengar.

Vi som är mot vaccin tjänar inte ett dugg på att gå ut med sanningen.

Kan du presentera en källa för detta?

Det senaste jag vet som hänt i historien var att en domare i Texas återigen lade ner förtalsåtalet mot British Medical Journal (han överklagade domen från 2012) och beordrade Wakefield att betala alla rättegångskostnader, det var i augusti eller september.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:57:09 följande:
    Det är fullständigt inkorrekt information du nu går ut med, faktum är att det är större chans att få en blixt i skallen än att få men av mässlingen (eller om det var röda hund, jag glömmer) - och oerhört mkt större chans att få men av vaccinet.
    Detta kan du förstås presentera en trovärdig vetenskaplig källa för?

Mässlingen är en av de saker som dödar flest små barn i världen, omkring 150000 barn om året. Vill du påstå att mässlingsvaccin orsakar fler dödsfall eller allvarliga sjukdomsfall än så är det säkrast att du presenterar en trovärdig källa för detta. Kom ihåg att detta enbart handlar om dödsfall, inte andra allvarliga men som tillkommer.

Angående att bli träffad av blixten så är chansen mycket mindre, det finns lite olika siffror men det handlar högt räknat om omkring 25000 dödsfall per år. Andra menar att det snarare handlar om omkring 10000.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 08:50:57 följande:
    Detta kan du förstås presentera en trovärdig vetenskaplig källa för?

Mässlingen är en av de saker som dödar flest små barn i världen, omkring 150000 barn om året. Vill du påstå att mässlingsvaccin orsakar fler dödsfall eller allvarliga sjukdomsfall än så är det säkrast att du presenterar en trovärdig källa för detta. Kom ihåg att detta enbart handlar om dödsfall, inte andra allvarliga men som tillkommer.

Angående att bli träffad av blixten så är chansen mycket mindre, det finns lite olika siffror men det handlar högt räknat om omkring 25000 dödsfall per år. Andra menar att det snarare handlar om omkring 10000.
    Och ska vi istället titta på röda hund är inte siffrorna särskilt upplyftande heller. En relativt stor del barn födda till mödrar som infekterats av röda hund uppvisar symtom på CRS, ett syndrom som innebär dövhet (eller hörselskador), hjärtproblem och ögonfel som medfödda katarakter. Utöver det kan rubella-infektion under graviditeten kopplas till en lång rad problem som inkluderar utvecklingsstörning, mjält- och leverskador, låg födelsevikt (som medför andra problem) och andra mycket otrevliga och ofta livslånga problem.

I länder med hög vaccinationsgrad så förekommer inte röda hund endemiskt, i länder med låg vaccinationsgrad förekommer det och barn föds blinda, döva och med utvecklingsstörningar till följd av att modern infekterats.

Vi kan väl ta påssjuka när vi ändå håller på:

Påssjuka är inte riktigt lika problematisk som de andra två, dödsfall är inte vanligt (men förekommande) men å andra sidan tycker jag personligen att femhundra dödsfall om året i ett land som USA är ganska mycket. Detta är siffror från innan vaccinationen infördes, nu finns det knappt några endemiska fall av påssjuka i USA. Utöver det förekommer följande:

Missfall (mellan en fjärdedel och en tredjedel av alla graviditeter där moder smittats).
    Sekundärinfektioner i bland annat lungor och övre luftvägar.
    Sterilitet
    Pankreatit
    Meningit och encefalit
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KaSaM skrev 2014-11-23 09:35:57 följande:

Källkritik någon?

Finns något registrerat dödsfall på spädbarn pga vaccin i Sverige de senaste åren?

Nej, det gör det inte enligt Socialstyrelsen dödsorsaksregister.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

GMO är inte "gift". Om någon önskar debattera den saken så kan vi göra det i en annan tråd.

Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp