Inlägg från: winnethepooh |Visa alla inlägg
  • winnethepooh

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Dellla skrev 2014-11-21 21:50:46 följande:
    Vart kan man vända sig bortsett från BVC? 
    Jag tycker att Världshälsoorganisationen har relevant information:

www.who.int/features/qa/84/en/

För att fâ information frân "motstândarsidan" har vaccin.me nämnts flera gånger i den här trâden. Men jag skulle inte lita pâ att det är en pålitlig källa. Konspirationsteorier finns det ju överallt, angående i stort sett alla ämnen. Och de förenklar nästan alltid saker pâ ett oacceptabelt sätt. 

Kom ihåg att det ändâ är ytterst ovanligt att vacciner orsakar allvarliga biverkningar.
  • winnethepooh
    Dellla skrev 2014-11-21 22:12:33 följande:
    Hon ska få två olika sorts vaccin stelkramp och polio sen en som innehåller en massa annat som bara BVC babbla upp och fatta inte ens hälften. 
    Aha en andra spruta. Antagligen Prevenar mot pneumokocker. Mitt barn fick bâda samtidigt.
  • winnethepooh
    Dellla skrev 2014-11-21 22:29:18 följande:

Dagen efter jag hade fött min dotter så fick jag komma tillbaka med henne för att ta blodprov på henne eftersom jag skickades hem 6 timmar efter förlossningen dom tar ju alltid blodprov på alla nyfödda och jag minns att hon skrek och grät när dom tog blodprovet och jag satt med tårar som jag fick hålla inne det gjorde så ont i mig att se henne få ont och bli ledsen tror inte jag kommer att klara av att vara där inne nu när hon ska få vaccin vet inte om det är så här för att det är mitt första barn ni kanske tycker det är löjligt men kan inte hjälpa att känna så här och denna tråden gjorde det ännu svårare nu 

Jag förstår dig. Men du, det där är ändâ inte sâ farligt. Tänk mera pâ för- och nackdelarna av vaccinationen än pâ själva sticket Glad 
  • winnethepooh

[quote=74380077][quote-nick]Lindsey Egot the only one skrev 2014-11-21 23:24:17 följande:[/quote-nick]Ursäkta! Vet du vad stelkramp är?[/

Ja. Hurså? Den skulle inte sprida sig genom smitta mellan människor (om det är det du menar) men likafullt bli mycket mera vanlig.

• winnethepooh

[quote=74380077][quote-nick]Lindsey Egot the only one skrev 2014-11-21 23:24:17 följande:[/quote-nick]Ursäkta! Vet du vad stelkramp är?[/

Ja. Hurså? Den skulle inte sprida sig genom smitta mellan människor (om det är det du menar) men likafullt bli mycket mera vanlig.

• winnethepooh
    tvetalan skrev 2014-11-21 23:55:04 följande:

Jag misstänker att jag fick autoimmun hepatit och tarmsjukdom utav pandremix men har inte fått det bekräftat av min läkare. De är väldigt ovilliga att skylla på vacciner men jag har mått dåligt sedan dess och medicinerar mot autoimmun hepatit och kronisk tarmsjukdom. Väldigt kul.

Ta det beslut som känns rätt i hjärtat. För i slutändan är det du som bestämmer..

Måste återigen påpeka att det är stor skillnad på att skippa ett influensavaccin och att låta bli att vaccinera sina barn mot sjukdomar som finns därute och kan ge allvarliga men för livet. Visst, polio må vara ovanligt i Sverige men kanske reser ni en dag utomlands.
  • winnethepooh
    isabellab skrev 2014-11-22 07:58:51 följande:

Jag kan sympatisera med de som är rädda/känner oro för nya vaccin/behandlingar. Men de "vanliga" som använts i så många, många år? Nej.

Självklart har medicin och vetenskap utvecklats under åren och man kan idag se tillbaka på vissa behandlingar som helt galna. Hela världen utvecklas ju. Men att avstå vaccin som använts otroligt länge och är så beprövat tycker jag är dumdristigt och väldigt synd.

Det finns alltid en risk med allting i livet, man kan dö/bli sjuk av nästan vad som helst. Men att ta väl beprövade vaccin för att minimera risken, lidande och spridning ser jag som en självklarhet.

Precis. Jag valde faktiskt bort att vaccinera mig mot svininfluensan, tvekade ett tag innan jag bestämde mig för det. Det kändes nog delvis lite nytt. Plus en del andra faktorer relaterade till saker som hände i mitt liv just dâ. Men beprövade vacciner  mot väldigt allvarliga sjukdomar (som man vet ytterst sällan ger komplikationer mer än möjligtvis lite feber), det är alldeles för riskabelt att välja bort dem tycker jag.
  • winnethepooh
    tvetalan skrev 2014-11-21 23:55:04 följande:
    Jag misstänker att jag fick autoimmun hepatit och tarmsjukdom utav pandremix men har inte fått det bekräftat av min läkare. De är väldigt ovilliga att skylla på vacciner men jag har mått dåligt sedan dess och medicinerar mot autoimmun hepatit och kronisk tarmsjukdom. Väldigt kul.

Ta det beslut som känns rätt i hjärtat. För i slutändan är det du som bestämmer..
    Beklagar att du lider av detta, jag förstår verkligen att det inte är kul. Det verkar som att vaccinet i fråga är länkat till ökade fall av narkolepsi men inte till autoimmun sjukdom för tillfället.
  • winnethepooh
    Tow2Mater skrev 2014-11-22 02:42:46 följande:

En liten historia om en pojke som inte vaccinerades mot stelkramp:
    www.abc.net.au/local/stories/2013/06/06/3776327.htm

Hoppas alla i den här trâden följt länken och läst artikeln. Pojkens nervsystem blev attackerat, han fick insövas i artificiellt koma, fick ett hâl skuret i halsen sâ de kunde föra in en tub och hâlla honom vid liv. Detta är allvarliga sjukdomar vi talar om. Visst är sjukvården bättre idag än för några hundra âr sedan men vem vill riskera att ens barn gâr igenom detta?

Sâ här säger föräldrarna bland annat:Print
    Permalink

"The mistake that we made was that we underestimated the diseases and we totally over-estimated the adverse reactions", says father Ian Williams, who is speaking publicly of his family's ordeal in an effort to warn other parents about the dangers of not immunising their children.

"There are a number of myths out there, and it's really easy to get sucked in."

• winnethepooh
    Lady Godiva skrev 2014-11-22 10:31:28 följande:

Ja, kanske det. Dock skrev ju TS uttryckligen: "vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog."

Inget "beklagar sorgen"-brev utan ett "ursäktsbrev". Men TS verkar ha lite problem med språket och kanske bara skrev fel, vad vet jag.

Det var ju inte min avsikt att anklaga TS för lögn, jag tror bara att en vårdenhet, vilken det än är, inte skriver några brev där det kan uppfattas som att de medger skuld innan några utredningar är klara. Det är ju viktigt, med tanke på att de kan bli anmälda till IVO.

I vilket fall som helst tycks det finns fler konstigheter med denna trådstart, som TS ålder (21 här, 44 i presentationen) och civilstånd (hon skriver om sin pojkvän här men i presentationen står det att hon är gift) så det vete 17 om tråden är sann.Du är ny här på FL, tyckte jag att du skrev i ett inlägg? Då förstår jag att tanken att tråden inte skulle vara äkta känns otänkbar. Men det är verkligen inget ovanligt med s.k. trolltrådar där TS hittar på allt möjligt. Jag tycker ju att det är lite väl magstarkt att hitta på ett barns död, men det har hänt förr och kommer hända igen. För det mesta vill personen ha uppmärksamhet och medlidande (det får man ju i mängder om man skriver att ens barn har dött) men här framförs ju tanken att det är någon son är emot vaccinationer som skrivit. Inte helt omöjligt.

Egentligen borde man bara sluta skriva i tråden, man ska inte ge uppmärksamhet till trådar man misstänker är påhittade. Man ska inte skriva att man misstänker att de är påhittade heller, bara sluta skriva.

Och det är vad jag tänker göra; sluta skriva i tråden. Jag ska titta då och då om TS kommer tillbaka och skriver något.

Kolla sidan 14 och 15, TS har 2 inlägg där...
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp