Inlägg från: winnethepooh |Visa alla inlägg
  • winnethepooh

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

hitme2ice skrev 2014-11-21 17:59:58 följande:

Beklagar verkligen er förlust, otroligt tragiskt när nåt sånt händer. Ingen ska behöva gå igenom något sådant

Vetenskapen är i ständigt förändring. Vad som inte förändras är gifters påverkan på kroppen. Speciellt små barn är känsliga. Den medicinska vetenskapen försöker trolla bort att gifter som normalt sett är farliga, är helt ofarliga när gifterna injiceras. Det snackas om gränsvärden.

Vilken tur att det är frivilligt att vaccinera. Så man medvetet kan undvika alla dessa ofarliga under gränsvärden gifter. Jag skiter fullständigt i vad vetenskapen säger om vaccin och alla gifter i dessa "giftcocktails".

Förr var kvicksilver en effektiv och säker medicin, enligt medicinskvetenskap. Googla Calomel. Arsenik användes också som medicin. Lobotomering, åderlåtning och tvångskastrering var behandlingar med "vetenskapligt stöd".

Så ursäkta så j-a mycket om jag inte går på dagens lögner om vaccin. Jag vet att vaccin är giftcocktails. Jag har läst båda "sidor". Sen har jag tagit ett beslut. Inga vaccin till mig eller någon i min familj.

Ingen i min familj är ansvarig om någon annan blir sjuk. Hitta först "patient noll" innan det pekas finger. Och alla andra sjukdomar? Den som pekar finger är självklart hemma vid varenda sjukdomssymtom, av solidaritet för alla extra känsliga, och stannar givetvis hemma 1-2 dygn efter symtom upphört. Annars håll truten.

Vem ska och kan garantera att mitt barn inte drabbas av någon av de erkända och i allra högsta grad existerande allvarliga biverkningar som vaccin kan orsaka? Bara jag som förälder är ansvarig, ingen annan. Det är frivilligt att vaccinera. Så vi avstår. Helt frivilligt.

Kom inte dragandes med hur "farliga" barnsjukdomarna är. Jag har haft varenda en. Precis som hundratals av mina skolkamrater. Ingen dog eller blir skadad. Jag struntar högaktligen i "bevisvärdet". Det räcker för mig och många andra. Vi som vet alltså.

Mitt tips till alla är att läsa på. Ordentligt. Båda sidor. Vetenskapligt OCH vad människor har att berätta.

Jag respekterar din åsikt absolut. Vill bara fråga, du säger att du haft "varenda barnsjukdom". Har du haft polio? Har du haft difteri? Har du haft tuberkulos? Och stelkramp? Vilka sjukdomar har du haft? Jag har t ex haft pâssjuka och röda hund som barn (kanske någon mer typ mässlingen, skulle behöva kolla upp det med föräldrarna) men det är ju inte dessa som man talar om (i alla fall inte jag) när man talar om de riktigt farliga sjukdomarna.
  • winnethepooh
    tobbe01 skrev 2014-11-21 18:13:28 följande:

OT men jag vaccinerades inte mot påssjuka som barn (man gjorde inte det då)  och fick den när jag var lite över 20. Jag var så fruktansvärt sjuk så det slutade med att jag fick åka ambulans till sjukhus. Jag fick en hjärnhinneinflammation som följdsjukdom och när jag blev frisk så vägde jag bara drygt 40 kilo. Kanske låg jag hemma för länge och kräktes...........

Jo pâssjuka som vuxen är inte alls bra, det är sant. Min pappa hade också pâssjuka som vuxen och det var riktigt allvarligt. Om man har sjukdomen som barn är den mindre allvarlig men om man inte är vaccinerad och inte râkar fâ den som barn utan senare blir smittad som vuxen kan det gâ riktigt illa. Mäns fertilitet kan även bli lidande.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 18:31:25 följande:
    Nä, elallergiker påverkar inte det jag vet om vaccin, eller beslutet att frivilligt avstå alla vaccin. I övrigt vet jag inte så mycket alls om elallergi. Det är inte direkt aktuellt för mig att veta. Ursäkta om jag låter nonchalant om elallergiker. Träffar jag någon elallergiker ska jag lyssna med öppet sinne. Så vitt jag förstått, finns det ett motstånd mot elallergi inom vetenskapen?

Det räcker liksom att läsa FASS för att avstå vaccin. Om man vill ha vetenskapliga bevis. Det är inte min sak att presentera bevis mot vaccin. Det är upp till var och en. Jag är inte ute efter att övertyga någon. Mitt tips var endast att läsa på ordentligt, för och emot.
    Men hur kan du dra alla vacciner över en kam? Jag är inte "för" alla vacciner av princip. T ex vaccinerade jag mig inte mot svininfluensa och jag har aldrig vaccinerat mig mot någon annan influensa heller. Men jag skulle inte kunna tänka mig att inte vaccinera mitt barn mot t ex polio. Det är ju skillnad pâ vaccin och vaccin.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 18:42:16 följande:
    Barnsjukdomar, mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor och kikhosta. Finns ju olika uppfattningar om vad som är barnsjukdom. Kanske skulle varit mer tydlig med vilka sjukdomar jag haft.

Av övriga sjukdomar har jag haft difteri. Jag kan ha haft polio, enligt CDC, amerikanska smittskyddsinstitutet är 95% av alla som får polio asymtomatiska. Stelkramp har många ovaccinerade antikroppar mot, jag har aldrig mätt nivån av antikroppar, så jag vet inte. Det är väldigt länge sen jag blev vaccinerad mot stelkramp, så jag saknar säkerligen skydd. Som ungefär hälften av Sveriges befolkning gör. TBC, inte vad jag vet. Jag saknar iallafall skydd.
    Ok. Ja vattkoppor ja, det är den jag hade som barn, inte mässlingen. Pâssjuka, röda hund och vattkoppor. Dessa är ju oftast relativt "lindriga" att ha som barn jämfört med vissa andra sjukdomar man vaccinerar mot, sjukdomar som verkligen kan ha förödande konsekvenser.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 19:59:34 följande:

Nä inga felaktigheter. Beror helt på vad man läser. Du får tror precis vad du vill. Jag vet vad som är giftigt och skadligt. Oavsett vad du har för åsikt.

Calomel ansågs säkert. Kvicksilvret hade ingenting att göra med att 10000-tals barn blev sjuka. Kvicksilver är extremt effektivt på att "lindra" symtom. Effektivt på att bota

Det finns n

Jag har vägt fördelar mot nackdelar. Jag anser att nyttan med vaccin är ingenting. Riskerna med vaccin övertiger så vida pass att jag aldrig någonsin frivilligt skulle vaccinera mig själv, eller någon i familjen.

"Nyttan med vaccin är ingenting". Jisses. Att göra ett sådant kategoriskt uttalande om alla vacciner. Visst, välj bort vaccin om du vill men detta uttalande är bara för mycket och tyder tyvärr inte på ett informerat beslut. I stort sett ingen "sanning" om någonting kan vara så ensidig, så svartvit.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:11:41 följande:

Hur många känner du till, personligen som blivit sterila av påssjuka som vuxna? Alltså inga studier eller "statistik". Hur många känner du?

Jag kände personligen många som avlidit av cancer och välfärdssjukdomar. Eller har blivit permanent skadade av såna sjukdomar. Infektionssjukdomar det vaccineras mot, not so much.

Nej det finns ju tyvärr inget vaccin mot cancer.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:11:41 följande:

Hur många känner du till, personligen som blivit sterila av påssjuka som vuxna? Alltså inga studier eller "statistik". Hur många känner du?

Jag kände personligen många som avlidit av cancer och välfärdssjukdomar. Eller har blivit permanent skadade av såna sjukdomar. Infektionssjukdomar det vaccineras mot, not so much.

Inser du verkligen Inte att färre dör i de infektionssjukdomar det vaccineras emot bland annat just för att det vaccineras emot dem?
  • winnethepooh
    Dellla skrev 2014-11-21 20:57:34 följande:
    Tänker ta ett snack med BVC innan dom sticker sprutan i min dotter och kommer tvinga dom att vara fullständigt ärliga mot mig när det gäller biverkningar, spädbarnsdöd har alltid varit min största rädsla och att läsa detta gör min rädsla dubbelt.  Min bror hade nämligen otur när det gäller vaccinet mot svininfluensan han fick allvarlig leversjukdom, hepatit. och nu måste han leva med medicin livet ut på grund utav det.  Är på riktigt riktigt rädd nu.
    Informera dig pâ ett annat och mera långtgående sätt än att fråga en slumpmässig person som râkar vara pâ BVC den dagen, det hade jag gjort.
  • winnethepooh
    Dellla skrev 2014-11-21 20:40:08 följande:

Litar inte direkt på någon inom sjukvården dom bollar alltid runt med en och säger olika saker. 

Nu ska min dotter ta två olika vaccin denna dagen, Stelkramp,polio och vad dom nu andra heter och sen läser jag detta och blir förskräckt. Visst det kanske är 1 på 100 som får dessa biverkningar som kan leda till döden men som nybliven förälder oroar man sig  för det minsta lilla detta är mitt första barn och inte alls konstigt att man oroar sig och speciellt efter man läst det här som är så hemskt.

Stelkramp-difteri-polio. Ges tillsammans.
  • winnethepooh
    TÄNK skrev 2014-11-21 20:54:07 följande:

Beklagar verkligen er stora sorg. Sånt här borde aldrig få hända!

Samtidigt skulle jag gärna skaka om folk med kommentarer om att vaccin inte är farliga. Tänk efter själva, studera vaccinen, innehållen, ämnens inverkan på kroppen injicerat (inte via munnen), inte bara så kallade "studier" av läkemedelsföretagen.
    Vårt första barn fick en vaccin spruta, och det var en för mycket. Vårt andra barn har inte fått något alls, och hon är friskare än nästan alla andra barn jag känner. Har inga konstiga exsem, inga allergier, inga problem. Jag rekommenderar verkligen boken "Vaccinationer -risker och skador" samt "dissolving illusions". Och till dom som annars bara undrar över vaccinering vill jag säga; vaccinera INTE. Om du är osäker, vänta, ta reda på så mycket du kan, och bestäm dig sen. Det är frågan om ditt barn.

Vad menar du med "en vaccinspruta för mycket"? Vad hände med ert barn?
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp