• Dixie

Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!

Har din man någon erfarenhet av barn sedan innan? Varför anser han att det är det bästa? 

Sådana diskussioner hade inte jag och min man - vi väntade och såg vad som passade just det barnet bäst! Jag ser ingen anledning till att planera sådana saker 7 månader i förväg - vem vet vad som funkar bäst för det barnet och för er just då? 

Jag har ett barn som gärna bott på mig i flera år, sedan ett barn som sov i sin egen säng redan från början - det gäller att (till viss grad) anpassa sig till de barn man får! 

• Dixie
    Anonym (mitt rum är mitt.) skrev 2014-11-18 11:05:00 följande:

Jag väntar också mitt första barn och jag har funderat på just detta men jag har bestämt mig för att jag vil inte ha barnet i samma rum som jag sover i. Jag tycker man ska sätta gränser från första början och inte dalta för mycket.

Jag tror det är livsfarligt att innan ens barnet har kommit ha så starka åsikter om något - du har ingen aning om hur ditt barn kommer att reagera - varför då ta ett beslut redan nu! Varför inte känna efter och se vad som passar ditt barn bäst! 

Att uppfostra barn handlar inte om principer man ska hålla fast vid, det handlar om att hjälpa sitt barn  på vägen till att bli en välfungerande vuxen person! 
Svar på tråden Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!