• Ruter

Mammaledig och deppig

Ja jag känner igen mig tycker det varit rätt tråkigt att vara hemma på dagarna. Börjar bli lite bättre nu när sonen blivit 9 mån och är lite med me. Apropå öppna förskolan har jag gått från han var 4 månader för att få komma ut lite. Där jag bor finns bland annat en dag då de bara tar emot barn under 12 månader. Finns inget sånt hos dig?

• Ruter
    Anonym (deppig) skrev 2014-11-17 10:11:19 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam.. Jag har sådana skuldkänslor mot min dotter, vill ju vara glad hela tiden när jag är med henne. Jag har funderat på att ringa vc och få prata med någon. Psykologen på bvc verkar tyvärr inte så bra.

Är så orolig att allt detta ska förstöra min och min sambos relation, just nu tvivlar jag på allt, även på relationen, men det är så svårt att veta om tvivlen beror på att jag är deppig + amningshormoner etc..

Har du pratat med din sambo hur du känner? Jag pratade med min och blev bättre då han blev mer förstående varför jag var som jag var och underlättar och stöttar mig mera.

Även om du ammar kan du inte pumpa ur så du kan få komma iväg lite själv?
  • Ruter
    Anonym (deppig) skrev 2014-11-17 15:49:17 följande:
    Ska försöka göra mer aktiviteter också..gäller att våga ta sig ut, trots att dottern inte längre är så förtjust i att ligga i vagnen när hon är vaken..men det blir att packa ner selen vart man än åker antar jag

Testat sittdelen så hon får se något då. Vi blev tvugna att byta till sittdelen redan vid 3 mån för han bara skrek i vagnen. Men blev helnöjd i sittdelen i det lägsta läget på sittdelen. Så bara lite sittande upp.
  • Ruter
    Anonym (deppig) skrev 2014-11-17 20:40:03 följande:
    Provade den häromdagen men tyckte hon försvann i den, såg ut om man hade att en liten docka i en jättevagn..haha..men om nåra veckor kanske det funkar.

Och ja, jag har urpumpad mjölk i frysen..får se till att använda den.

Hehe gjorde sonen också i början men han blev tyst iallafall :p går inte att ha lite läge upp i liggdelen då? Palla upp med en kudde?
Svar på tråden Mammaledig och deppig