• trulle82

Hur många timmar sover era 5-månaders?

Känner igen det där!! Jag har börjat skriva upp hur mkt min sover när jag drar bort mattider och på ett dygn mellan 10-12h. Hon är 6 månader nu, men har sovit så länge, flera månader. Så det här med sömn, speciellt på natten börjar bli nästan lite ångest Det är så mycket uppvak. Men hon är pigg och glad på dagarna oftast, så jag tror inte att hon mår dåligt av att sova så få timmar. Jag hoppas dock att det snart blir bättre, mest för min egen skull.

När det gäller sömn på dagen, så sov hon också bara 30 minuters pass redan från 3 månaders ålder. Men nu kan hon sova 1,5h på dagen i sträck (varierar dock, men det händer rätt ofta)

• trulle82
    minerva123 skrev 2014-11-17 09:27:47 följande:

Vid 5 månader sov sonen knappt 12 timmar per dygn. 8-9 timmar per natt (med en massa uppvak) och resten fördelat på 2-3 sovstunder på dagen. Nu är han 20 månader och sover fortfarande 11-12 timmar per dygn, men med annan fördelning (max 40 min på dagen och resten på natten). Vissa barn är helt enkelt inga storsovare...

När började uppvaken bli färre på natten? Försvann de av sig själv eller gjorde du något aktivt?
Svar på tråden Hur många timmar sover era 5-månaders?