Vad är "ute"
Hej
Är en 37 årig tjej som är totalt lost vad gäller kläder.. Rensar ur garderoben ibland. Vad ska jag rensa ur just nu? ???? Tacksam för tips????
Hej
Är en 37 årig tjej som är totalt lost vad gäller kläder.. Rensar ur garderoben ibland. Vad ska jag rensa ur just nu? ???? Tacksam för tips????
Det första jag tänkte på när jag såg din rubrik är; stringtrosorna! :D (du kanske menar mer utanpåkläder när du säger garderob..) ser så himla ofta hur de används fel när de snarare syns mer under exempelvis Tights klänningar (små valkar som blir) osv, men antar att tankegången går i banor som "stringtrosor är ju gjorda för att inte synas så då kan dom ju inte göra det" :)
Det finns så många andra snygga faktiskt osynliga trosor att ha. Kanske om några år kommer stringtrosans renässans :)
Jag skulle säga att allt med volanger och gulliga mönster som blommor, prickar, ränder och liknande är förbi. Även tights, sådana utan fötter i trikot, tunikor och för stora urringningar. Men det kanske inte är så vanligt längre. Däremot medellånga stickade koftor, korta kavajer eller boleros och tansparenta blusar eller skjortor, det är enligt modet dags att rensa ut!
Det absolut hetaste just nu är ju det simpla, t-shirt (även långärmade, gärna i härliga färger), snyggt sittande jeans (vida, lösa eller smala beroende på kropp) och mer energi på smycken, skor och jackor. Stora, korta halsband, klumpigare skor och ganska formlösa längre koftor, jackor och kappor.
Sen är det ju absolut snyggast att ha kläder man själv känner sig snygg i, självkänslan är det sexigaste man kan ha!
Jag har läst modedesign och jobbat extra som stylist, därefter kommer tipsen ovan.
Jag lägger även till en önskan om att jeanskjolar i nästan alla (jag helgarderar där :)) slutar användas. Speciellt dessa ihop med enfärgade (typ svarta/vita/röda you name it) leggins eller tights utan fot som folk bestämt ska ha slutandes högt upp på vaderna så det snarare ser ut som för stora underbyxor till kjolen som går till strax ovanför knäet.
Det var en fin lösning/idé till oss som känner oss obekväma i "nakna" ben men just den där fåniga "oskillnaden" mellan kjolslut och leggingslut är som sagt både ful och fånig. Vi får komma på nåt nytt :)
Jag lägger även till en önskan om att jeanskjolar i nästan alla (jag helgarderar där :)) slutar användas. Speciellt dessa ihop med enfärgade (typ svarta/vita/röda you name it) leggins eller tights utan fot som folk bestämt ska ha slutandes högt upp på vaderna så det snarare ser ut som för stora underbyxor till kjolen som går till strax ovanför knäet.
Det var en fin lösning/idé till oss som känner oss obekväma i "nakna" ben men just den där fåniga "oskillnaden" mellan kjolslut och leggingslut är som sagt både ful och fånig. Vi får komma på nåt nytt :)
fashionistan, Susanne Histrup, utnämnd till just fashionista använder mönster i alla dess färger och former hela tiden och hon är väldigt inne enligt många.
Absolut! En typisk lågstadielärar-look. Gärna med en randig eller prickig kofta till. Strumpbyxor i nylon, svarta på vintern, och en pennkjol eller formnära kortare kjol är ett mycket bättre alternativ!
Tack för tips och hjälp!! Välbehövligt. Ge mig gärna mer tips :)
Tack för tips och hjälp!! Välbehövligt. Ge mig gärna mer tips :)