Inlägg från: lily101 |Visa alla inlägg
  • lily101

Vad är "ute"

Det första jag tänkte på när jag såg din rubrik är; stringtrosorna! :D (du kanske menar mer utanpåkläder när du säger garderob..) ser så himla ofta hur de används fel när de snarare syns mer under exempelvis Tights klänningar (små valkar som blir) osv, men antar att tankegången går i banor som "stringtrosor är ju gjorda för att inte synas så då kan dom ju inte göra det" :)

Det finns så många andra snygga faktiskt osynliga trosor att ha. Kanske om några år kommer stringtrosans renässans :)

• lily101

Jag lägger även till en önskan om att jeanskjolar i nästan alla (jag helgarderar där :)) slutar användas. Speciellt dessa ihop med enfärgade (typ svarta/vita/röda you name it) leggins eller tights utan fot som folk bestämt ska ha slutandes högt upp på vaderna så det snarare ser ut som för stora underbyxor till kjolen som går till strax ovanför knäet.

Det var en fin lösning/idé till oss som känner oss obekväma i "nakna" ben men just den där fåniga "oskillnaden" mellan kjolslut och leggingslut är som sagt både ful och fånig. Vi får komma på nåt nytt :)

• lily101
    fashionistan skrev 2014-11-14 14:35:26 följande:

Absolut! En typisk lågstadielärar-look. Gärna med en randig eller prickig kofta till. Strumpbyxor i nylon, svarta på vintern, och en pennkjol eller formnära kortare kjol är ett mycket bättre alternativ!

Apropå strumpbyxor, hur långt in på sommaren är det ok att ha det ihop med kjol? Svarta och genomskinliga?

Även bärandet av tunna leggins som mystiskt tycks övergå till byxor så fort de får ett mönster på sig. Och nej, det hjälper inte att linnet täcker Halva rumpan :) Det är fortfarande obekvämt att se.
Svar på tråden Vad är "ute"