• Irlais

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Jag är magsjuk eller inbillningssjuk... Mår illa men det är alldeles för tidigt för gravidsymptom!

• Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-08 16:45:20 följande:

Usch, fick tag på kvinnokliniken idag, dom var inte alls förstående utan det slutade med att jag avbokade hela mötet. Jag förklarade att jag har BIM den 2/1, mötet var bokat 30/12. Hon förstod inte varför jag skulle vara rädd för missfall, är ju bara en gynekologisk undersökning där dom kommer undersöka min livmoder. Hon sa "men är du gravid då gör det väl inte så mycket, är ju inte så långt gånget så det är ju bara vänta nån månad" jag typ "jaha?! men Om jag är gravid så kommer mötet orsaka att bebisen försvinner?" varav svaret blev "ja, men det är så tidigt skede så du kommer ändå inte märka det".
    nämen, tack. Rynkar på näsan

Men vilka idioter! Tycker vården tar tidiga missfall väldigt lätt men att prata om en ofrivillig abort sådär är sjukt respektlöst!

Finns det någon annan du kan göra undersökningen hos? För det är något som måste göras förr eller senare eller hur var det?
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-08 19:26:22 följande:
    Kände mig helt knäckt, känns så skumt att dom inte förstår ens känslor. Jag har försökt i snart 9 månader och dom förstår inte varför jag är rädd för missfall. 

Jag har ingen aning, måste få tag i en privat klinik då så får googla, just nu känner jag ingen ork utan känner bara att alla kommer bemöta mig på samma sätt. 
    Undersökningen vill jag göra då ingen vet vad det är. Får hugg i äggstockarna och det enda hon på kk sa var "men det kan ju vara ägglossning du känner" varav jag svarade "men jag har det ju var och varannan dag, hur kan det vara ägglossning?!" varav hon svarade "mjaemen...... men du kan ju göra undersökningen hur som helst" och sen började konversationen jag redan skrivit.. 

förstår ingenting.
    6 mån väntetid är ju inte ok heller, ring en privat gyn så lär du få tid i princip direkt. Låter som att du ändå bör kolla upp det, och du kan ju passa på att be gyn kolla att du ägglossar också. Betalar du för vården kan de ju inte direkt säga nej...
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 21:42:24 följande:
    "Sååå känsliga" var mer ironi. Det var ju typ standard. Själv trodde jag de var varianten som man kunde testa tidigt.

Några dagar till av hopp då :)
    Var köpte du ifrån? Kan rekommendera billigatesters billigaste, har testat tidigt med dom :)
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-08 19:59:21 följande:
    Får göra det, ska bara hitta någon som inte är aaallt för dyr ;D 

Idag har jag haft extremt ont i båda äggstockarna, känns ungefär som mensvärk men ändå inte.. är för tidigt för äl då mensen slutade den 5/12. 
    Vad kan det vara? Jag vet att det är det jag ska kolla upp men om någon har ett förslag så känns det förhoppningsvis lite bättre.. 
    Har för mig att om du hittar landstinganslutna (?) så är det samma taxa och går på frikortet...

Har ingen erfarenhet själv men cystor på äggstockarna kanske? Verkar inte helt ovanligt att ha det. Hoppas såklart att det inte är något!
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 22:04:50 följande:
    Testlagrets är de här ifrån. Jag har tester kvar så testar upp de först. Men tack för tipset. Kommer ju alltid läsa klart instruktionerna från och med nu.. haha! Är så otålig.
    Jag är också sjukt otålig så jag förstår frustrationen! Riktigt dåliga tester det där ;( ska du testa imorgon ändå?

Statistik på när man kan förvänta sig plussa:

www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php

Ser ut som att vissa plussar sjukt tidigt (innan det är möjligt ens) så det är ju inte direkt vetenskaplig statistik, men ändå. Ger mig motivation att testa tidigt haha
  • Irlais

Förra graviditeten plussade jag jättetidigt (typ en vecka efter beräknad ÄL men den kan ju ha varit tidigare) så jag är sjukt sugen på att börja testa redan nu... Har 3 tester att slösa med :)

• Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-10 23:11:39 följande:
    När har du BIM? Man vill ju alltid testa så fort man kan :D
    Den 19e så det är ju långt kvar (BIM-9 idag, -8 imorgon) men jag plussade på BIM-7 förra ggn...
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-11 10:59:09 följande:
    Testade imorse eftersom mensen inte kommit. Med samma test som påstår sig vara så tidiga att se kan testa en dag efter utebliven menstruation.

Negativt.

Däremot känner jag inga tecken på mens eller på graviditet. Så jag vet inte alls.

Funderar på om mina tester är helt värdelösa och att jag borde köpa ett CB digitalt istället.

Eller så är jag inte gravid och mensen kommer närsom.

Vi får väl se.. bim+1 idag.
    De där testen verkar ganska värdelösa... :( men du kan ju också ha låg halt av hormon fortfarande om ÄL var lite senare än beräknat!

Jag har kompromissat med mig själv och ska testa imorgon. Kommer inte synas nåt men det kliar så i fingrarna... sen får jag hålla mig till mitten/slutet av nästa v :)
    Just nu är jag helt förstörd av sömnbrist så vet inte riktigt hur vi ska orka med syskon... hoppas mitt barn börjar sova hela eller åtminstone halva nätter snart!
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 01:21:25 följande:

Känns som att alla har bim då, i ett annat forum har 3 stycken BIM just den dagen :)

Men då borde du ju kunna testa snart, håller tummarna för dig!

det är ju ett bra BIM iaf, så man får veta innan jul/nyår och sen om det inte tagit sig kommer ÄL efter helgerna och ev alkoholintag :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014