• Irlais

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

VillBliTre skrev 2014-11-21 06:49:46 följande:

Någon som testat m billigatester? Tog ett idag på bim-3 tror jag att jag är på. Fick 2 streck. Men det ena sitter på fel ställe? Har aldrig varit m om detta tidigare. Har inte doppat Stickan över Max el haft det för länge i urinen? Men det sitter för långt ner för att vara giltigt. Undrar om någon varit med om samma lika? Tar ett nytt i morgon o ser. Känner mig inte gravid bara pmsig :) så mensen kommer nog i dagarna :) hur mår ni andra? Har ni några känningar?

Jag kör från billigatester, tycker de funkar bra. Indikerat två graviditeter felfritt och tidigt :) Tror också det kan vara kanten som såg ut som ett streck, hela stickan blir ju ganska färgad ibland och då får kanten extra färg....
  • Irlais

Äsch fyfan, insåg just att om min cykel är lika seg nu har jag inte BIM förrän på nyårsafton! Hoppas hoppas hoppas ägglossningen inte dröjer så länge! Får försöka dra ner på amningen kanske men det vill jag eg inte :(

• Irlais
    Anonym (Belle) skrev 2014-11-22 18:13:49 följande:

Snart närmar sig bim. Fick ett plus som sen bleknade. Hur ska man tolka det? :S

Syns det fortfarande? Dök det upp inom 3-5min eller vad det nu är man ska kolla? I så fall borde det ju vara ett riktigt plus :) lägg upp en bild!
  • Irlais

Kan du lägga till min BIM också? Antingen ca 17 dec eller 31 dec... Det blir vårt första försök nu! :)

Jag har fertility friend men har ingen termometer att tempa med haha. Vet inte om det skulle funka heller, står att man ska sova minst 3h i streck innan man tar tempen och det händer sällan numera :/ p-tracker får funka den med!

• Irlais
    VillBliTre skrev 2014-11-24 15:19:43 följande:

Jag har en kort cykel på 21-23 dagar. Jag testar kanske på ons. Har ni försökt länge? Har ni barn sedan tidigare? phpO0VK4U78241.jpg

Tycker också jag ser ett plus, när jag plussade med mitt barn kunde jag bara se på trixade bilder först också! Så jag vågar mig på ett grattis...

Är 28 till BIM-listan :)
  • Irlais

Jag hade också kort cykel då kan tilläggas så jag testade väl egentligen för tidigt för min app sa att det var BIM!

• Irlais

Jag berättar nog för jobbet efter kub, väntade till efter RUL förra gången... Eller ja närmaste chef visste innan men för andra. Chefen kanske får veta ännu tidigare nu så vi kan diskutera vikarie. Närmaste får veta direkt, det fick de båda gångerna och det var skönt att få stöd när jag fick missfall och att glädjas över den lyckade graviditeten sen :)

• Irlais

Grattis till plussen i tråden! :)

Jag väntar otåligt på ägglossning och intalar mig själv att den säkert kommer i normal tid den här cykeln (och inte en månad efter mens). Hoppet är det sista som dör ;)

Vi har typ sex en gång i veckan men nu får vi väl ligga i lite mer... Annars kan det ju dröja hur länge som helst innan det blir bebis! Min man är övertygad om att det kommer gå jättesnabbt eftersom jag blev gravid 2 ggr inom loppet av 4 månader (fick ett missfall) förut, men tror inte vi kan lita på det direkt!

• Irlais

Jag har börjat testa med äl-stickor nu så vi inte missar chansen när det är ägglossning... Men får lite ångest, mitt barn är inne i nån fas och är helt tuttgalen. Hoppas att amningen inte hämmar ägglossningen så jag får vänta i evigheter igen!

• Irlais

Tjejmagen är väl livmodern eller det området enligt fl-jargong ;)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014