Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Ztarduzt skrev 2014-12-30 11:56:16 följande:

Kluven om jag ska testa imorn eller inte, BIM 2jan men har alltid haft skumma hormoner..äsch, jag hoppar på er och testar imorgon jag med, är ju ändå nyår! :)

Kul att vi är så många som skall testa,

Jag ver inte exakt BIM men tror 3/1 så det är ju lite tidigt för mig, men hoppas hoppas!
  • Madicken01
    lotie skrev 2014-12-30 15:55:49 följande:

jo jag har ju bara bim -7 som tidigast och bim- 10 så kan ju  vara alldeles för tidigt.

Kommer säkert vakna 6 imån, brukar göra de när jag vet att jag ska testa=)

är era män med och tittat eller berättar ni det för dem sen?

Kan ju vara kul och säga vid 12 slaget för er som får positivt=)

Vi har tillsammans bestämt att testa i morgon så vi är med båda två!
  • Madicken01
    Anonym (småland) skrev 2014-12-30 14:10:04 följande:

Lycka till allihop! Men visar det negativt kan man ju ändå vara gravid. Jag testade dagen före bim och fick ett stort Nej, men en vecka efter bim blev det positivt! Jag kommer nog inte att hinna kika in hur det går för er, även om jag tycker det är spännande att flera testar samtidigt. Men då vi gifter oss imorgon blir det nog att jag prioriterar det...

Taskig prioritering ;)

Önskar dig en fantastisk dag i morgon!
  • Madicken01
    lotie skrev 2014-12-30 20:01:49 följande:

Så spännande vi är så många som ska testa någon borde ju få positivt=)

vad har ni för tester? jag har RFSL testa tidigt som visar 10 ml men tror jag är ute alldeles för tidigt så kommer testa varannan dag sen till bim.

Jag har testlagrets stickor.
  • Madicken01
    fastfrusen skrev 2014-12-30 22:06:47 följande:

Åhh nu blev jag också sugen på att testa imorgon, ÄL+9 isåfall, men har inga engångsmuggar hemma och bara stickor som man doppar. Hinner inte fixa innan jobb heller. JAJA. :(

Offra en gamma kopp ;)
  • Madicken01
    lotie skrev 2014-12-31 07:57:22 följande:

Jag är först ut och det gick inget vidare:(

Här blev det negativt på bim-5 eller bim-10. Vet ju inte vilken dag jag ska räkna från. Mens eller spottings eller ägglossningstest eller att jag redan i söndags började få symtom som bara blir starkare?!

Hoppas ni andra får plus nu:)

Nej vad trist men testa om några dagar igen!!
  • Madicken01
    monn skrev 2014-12-31 08:42:02 följande:

Grattis :) ser positivt ut!

Tack!

Är det helt kört för dig denna månaden eller finns det möjlighet för plus om några dagar?
  • Madicken01
    lotie skrev 2014-12-31 09:52:59 följande:

Grattis vad roligt:)

Vilken dag är du på?

Äl+11 typ... :S
  • Madicken01
    Lissing skrev 2014-12-31 10:22:43 följande:

Grattis ni som plussat och lycka till ni andra. 

Själv plussade jag idag på ÄL+10 

Härligt grattis :)
  • Madicken01
    Stargi skrev 2014-12-31 11:33:50 följande:

plussade idag :) woho lyckan är total :D

Grattis !! :) kul då ska vi ha typ samtidigt!
  • Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-01 14:45:28 följande:

Grattis!

Visst var det väl du som också hade BIM 3/1? 

Ja det var det :)
  • Madicken01
    Stargi skrev 2015-01-01 23:18:45 följande:

Grattis till er också ? så spännande ?

Tack :) Ja jätte och lite oroligt men skall försöka lägga oron åt sidan och tro att detta går bra. Tog ett test till idag och det var en tydlig, fin, stegring.
  • Madicken01
    Anonym (småland) skrev 2015-01-01 19:49:43 följande:

Alla blev väldigt överraskade och glada! Det var en helt fantastisk dag och jag kände mig som världens vackraste och lyckligaste! Stod i en kvart i hallen sen efteråt och ville inte ta av mig klänningen, för jag visste ju att jag aldrig kommer att ha på mig den igen. Hormonerna gjorde väl sitt i den stunden, kan jag tänka.

Enda tråkiga är att jag sen inatt och idag har fått springa på toa varannan timme och det gör ont. Verkar som att jag fått urinvägsinfektion. Får se om det släpper, eller så får jag åka in. Vill helst inte gå på medicin när jag är gravid. Lite rädd för sånt.

Låter som ett fantastiskt bröllop! Grattis!! Hoppas du kryar på dig fort.

Njut av lugnet nu :)
  • Madicken01

[quote=74605711][quote-nick]Ztarduzt skrev 2015-01-01 19:35:00 följande:[/quote-nick]Då man lärt känna en del så tycker jag vi håller den levande ändå! Står ju att man började bebbeverkstaden då, men det spelar nog ingen roll ändå :) 

Ja det hade varit kul att fortsätta tråden nu när vi är flera som plussat nästan samtidigt. Eller så startar vi en gemensam ny tråd !??

• Madicken01
    manu88 skrev 2015-01-02 08:46:00 följande:

Grattis till alla nya + !

Det finns en grupp här som heter "första barnet i augusti 2015" om det är någon här som passar in. Vi har även startat en fb grupp för dom som har beräknas bf i aug 2015.

Bf september 2015 finns det oxå en grupp som heter för dem som har bf då!
  • Madicken01
    Lillon skrev 2015-01-06 11:06:14 följande:

Sitter och funderar lite hur jag ska göra med jobb.. Vill så gärna byta jobb men försöker ju samtidigt bli gravid, hur ska man tänka då? Blir man gravid nu snart är det ju smartast att stanna kvar på nuvarande jobb, men det kan ju dröja också.. Vill ju inte börja nytt jobb och det första man gör är att gå på mammaledigt, kanske blir problem med att få fast anställning då.

Ååååhhhh svårt detta!! :P

Jag förstår hur du tänker. Hade jag varit du hade jag utgått ifrån "just nu". Just nu är du inte gravid och därför byter du jobb... Det som hönder det händer och saker och ting löser sig alltid. Att stå på paus i väntan på något man inte vet när det händer kan få en kvar på paus väldigt länge. Bara en tanke :) lycka till med både jobb och graviditet!
  • Madicken01
    Petra 228 skrev 2015-01-14 10:18:59 följande:

Hej!

Jag står med på listan men kommer inte uppdatera status på ett tag. Jag är osäker på min cykel då jag nyligen slutat med Cerazette och min mena är inte som den brukar ännu. Jag har massor av gravid symptom och ingen mens (nu väldigt oregelbunden sådan) så jag kan inte säga när jag har ägglossning eller förväntad mens riktigt. Hade jag läst ordentligt så hade jag nog aldrig valt Cerazette. Jag har ätit det i ett år och slutade i oktober, nu har allt blivit jättekonstigt. Jag har nog alla gravidsymptom som jag hade då jag väntade vårt första barn och utebliven mens, men negativt på stickan. Blir förbryllad över hur kroppen reagerar. Nästan lite läsligt. Vågar inte ta Cerazette mer iaf. Någon mer som känner igen sig?

Jag åt Cerazette i flera år. Slutade och blev gravid två månader vilket resulterade i en frisk och go bebis.

Oavsett vilket preventivmedel du hade haft så kanske din kropp reagerat lika dant!? Så "klandra" inte dig själv för att du valde Cerazette.

Hoppas din kropp snart kommer i "fas" och att du snart får ett positivt gravtest :). Lycka till!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014