Petra 228 skrev 2015-01-14 10:18:59 följande:
Hej!
Jag står med på listan men kommer inte uppdatera status på ett tag. Jag är osäker på min cykel då jag nyligen slutat med Cerazette och min mena är inte som den brukar ännu. Jag har massor av gravid symptom och ingen mens (nu väldigt oregelbunden sådan) så jag kan inte säga när jag har ägglossning eller förväntad mens riktigt. Hade jag läst ordentligt så hade jag nog aldrig valt Cerazette. Jag har ätit det i ett år och slutade i oktober, nu har allt blivit jättekonstigt. Jag har nog alla gravidsymptom som jag hade då jag väntade vårt första barn och utebliven mens, men negativt på stickan. Blir förbryllad över hur kroppen reagerar. Nästan lite läsligt. Vågar inte ta Cerazette mer iaf. Någon mer som känner igen sig?
Jag åt Cerazette i flera år. Slutade och blev gravid två månader vilket resulterade i en frisk och go bebis.
Oavsett vilket preventivmedel du hade haft så kanske din kropp reagerat lika dant!? Så "klandra" inte dig själv för att du valde Cerazette.
Hoppas din kropp snart kommer i "fas" och att du snart får ett positivt gravtest :). Lycka till!