Inlägg från: Anonym (hoppla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hoppla)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Ztarduzt skrev 2014-12-09 22:37:45 följande:

Synd CB är så dyra, inga man vill testa ofta med :/ dom ser jag som "plussat med billigt test? Ta Clearblue för att veta till 100%"

Förstår dig, lätt hänt att man inte läser noggrant då man testat förut och tror det är andra typer av tester. Haha jag med.. Jag plussar inte ens efte BIM så man blir rätt avis!

Håller tummarna för plus då!

Testade imorse eftersom mensen inte kommit. Med samma test som påstår sig vara så tidiga att se kan testa en dag efter utebliven menstruation.

Negativt.

Däremot känner jag inga tecken på mens eller på graviditet. Så jag vet inte alls.

Funderar på om mina tester är helt värdelösa och att jag borde köpa ett CB digitalt istället.

Eller så är jag inte gravid och mensen kommer närsom.

Vi får väl se.. bim+1 idag.
  • Anonym (hoppla)
    Irlais skrev 2014-12-11 11:10:54 följande:

De där testen verkar ganska värdelösa... :( men du kan ju också ha låg halt av hormon fortfarande om ÄL var lite senare än beräknat!

Jag har kompromissat med mig själv och ska testa imorgon. Kommer inte synas nåt men det kliar så i fingrarna... sen får jag hålla mig till mitten/slutet av nästa v :)

Just nu är jag helt förstörd av sömnbrist så vet inte riktigt hur vi ska orka med syskon... hoppas mitt barn börjar sova hela eller åtminstone halva nätter snart!

Gick in i badrummet igen. Kollade på testet ifall.. två streck! Inte så starkt men det fanns där.

Det var ju efter kontrolltiden men eftersom jag hann testa för tidigt i början av veckan så vet jag att de inte någonsin blivit två streck efteråt.

Nä, nu blir det nog att jag åker till apoteket och köper ett CB.

Oj, jag har det rätt lugnt här. Detta är försök till mitt första barn. Så mina enda sömnproblem är funderingar ;)
  • Anonym (hoppla)
    Irlais skrev 2014-12-11 13:50:47 följande:

Håller tummarna för dig Hoppla! Låter ju väldigt lovande :) testar du imorgon då med morgonurin eller kör du ikväll?

Jag åker nog och köper ett ikväll. Och sen testar jag ikväll. Tror på att cb ändå är så känsliga så de bör ge utslag.

Jag blev glad för de två strecken men nu är jag nervös eftersom jag litar på CB mer. Så hoppas att det blir positivt :)
  • Anonym (hoppla)

Det blev minus :/

Spökstreck på de andra testen.. aja! Nu inväntar jag mensen istället. Kram på er!

• Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 14:28:10 följande:

haha, trust me, we already do!

Håller verkligen tummarna för att det är eran tur snart!! <3
  • Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 15:33:29 följande:

Tack! <3 Jag hoppas att alla knep denna månad hjälper, med speciellt glidmedel osv som gynnar spermierna :) 

Är det bara jag som blivit mer känslosam sedan bebisbakandet? Förut grät jag aldrig, spelade ingen roll vad som hände, nu kan jag börja gråta för minsta lilla och fattar inte ens vad som händer och kan inte ens sluta..

Jag har ju inte försökt så länge men ja, helt klart. Är ju tvärsäker på graviditet eftersom jag bölar till allt, haha! ;)

(Fortfarande ingen mens och jag har inte testat sen i torsdag, ni vet med det digitala.)
  • Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 16:00:46 följande:

haha jaså? ;) För mig började det roligt nog denna månad speciellt då mensen var sen och allt, sen när den kom har det ändå hållt i sig och bölet kommer hela tiden.. tror något gick sönder i hjärnan när mensen var sen, haha! 

hm, snart dags att testa igen eller ska du vänta ett tag till? :) 

Det känns som om jag har inbillat bort mensen. Så om jag har tänkt för mkt så är säkert mensen sen bara.

Det är så svårt att inte tänka på det.

Jag vet inte om jag kommer testa igen snart. Det var ju dags för mensen 10/12. Och idag är det 14/12... Några dagar sen nu. Frågan är ju om det är något eller bara mens som krånglar :/
  • Anonym (hoppla)

Mitt bim har ju passerat men har fortfarande ingen mens.

Jag hoppas att äl var lite senare. Det spelar ingen roll för att vi har ändå sex regelbundet och rätt ofta. Så bör inte missat ett ägg.

Men sen är det ju ingen garanti att det blev befruktat och fastna.

Rena vetenskapen. Tänk om man kunde vara lite chill bara och inte tänka på det. Men men ;)

Jag har inga tecken på mens eller grav. Jag har annars väldigt tydliga mens-symtom.

Irlais skrev 2014-12-14 16:33:41 följande:

Hade du fått positivt äl-test eller på annat sätt vet säkert när du hade äl? Kanske blev sen med den helt enkelt... Du hade väl mens-känningar för typ en vecka sen, kanske var äl istället?

Jag har kört på en app bara. Sen känner jag ofta min äl. Och det var runt de datumet appen sa..

Jag har turen att ha ont 2 gånger i månaden.
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (småland) skrev 2014-12-14 20:20:18 följande:

Jag har också "turen" att ha ont två gånger i månaden. Så sex under äl är ingen höjdare. Tror inte det blev någon graviditet denna månaden för jag hade sån himla äl-värk. Bim om några dagar så då får vi se...

Fy! Vet hur det är. Åkt in akut för smärta och upptäckte att det "bara" var ägglossning..
  • Anonym (hoppla)

5 dagar efter bim. Inte testat sen i torsdags 11/12 då på bim +1.

Min sambo tyckte att jag inte skulle testa förens på julafton om inte mensen kommit då. 14 dagar sen isåfall.

Väldigt lätt för han att säga. Undrar om jag verkligen kommer kunna hålla mig till dess..

• Anonym (hoppla)
    Anonym (småland) skrev 2014-12-19 15:48:24 följande:

Jag väntar på att mensen ska komma. Gjorde test som visade negativt, och nu är mensen dessutom försenad. Kan den inte komma någon gång så att man kan köra på nytt?

Så känner jag också. Jag tror att jag inbillat bort min mens. Idag är den 10 dagar sen...
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (småland) skrev 2014-12-22 01:05:48 följande:

Iiiiih! Idag, fem dagar efter bim, blev det ett plus! Det tog sig på första försöket.

Grattis!!! :)
  • Anonym (hoppla)

Hej ni!

Sitter lite i chock här hemma. Idag plussade jag. På bim +14. Eftersom mensen aldrig kom så testade jag igen. Testade minus på bim+8 och vid bim och innan.

Det kunde inte vara starkare plus. God jul på er :)

• Anonym (hoppla)
    Anonym (småland) skrev 2014-12-24 10:24:02 följande:

Grattis och god jul! En härlig och överraskande julklapp för dig, precis som för mig. Ska bli så underbart i år att tacka nej till bubbel med alkohol på nyårsafton!

Ja. Jag är glad men jag har nog inte förstått det ännu. Ikväll skulle vi basta och bada kar. Tänkt var då att dricka öl. Så ikväll berättar jag för blivande mormor och morfar. Just bara för att hitta på en historia på självaste julafton känns dumt.

Plus så ska jag fira nyår där också.

Vilken julklapp. Sambon blev också väldigt chockad ;) God jul!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014