Inlägg från: Anonym (hoppla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hoppla)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej! Kan jag hoppa in lite så här lite efter?

Jag hade äl nyss. 26 november. Och beräknad BIM är 10/12.

Det är vårat första försök till vårat första barn :)

Vi är 24 år och bor i mellansverige :)

• Anonym (hoppla)
    Lillon skrev 2014-11-27 19:46:40 följande:

ABSOLUT, välkommen! :)

Tack :)
  • Anonym (hoppla)

Ingen mer än jag som börjar närma sig BIM och tänkt testa snart?

Tog ett imorse. 5 dagar innan mensen. Ytterst svagt positivt. Dock vågar jag inte hoppas allt för mycket ännu. Så ska testa på söndag eller måndag igen :)

• Anonym (hoppla)
    manu88 skrev 2014-12-05 13:22:20 följande:

Åh vad kul!!

Jag tänkte nog testa på söndag då är det typ 3 dagar innan BIM

Spännande. Då testar nog jag igen. Så hormonerna hinner höjas :)
  • Anonym (hoppla)
    manu88 skrev 2014-12-05 13:48:08 följande:

Förresten vi hade nog ÄL samtidigt och jag väntar mens den 10 eller 11/12.

Vilket märke använde du? Och kan du beskriva symptom, om du ha några?

Jag köpte mina från billiga tester. Typ det som verkar mest vanligt här i olika trådar. Turkos förpackning och små test inuti som är blå. Man kissar i en behållare och doppar.

Nja, jag har haft ont i livmodern. Sovit dåligt och drömt mycket om barn. Däremot vet jag inte om det är tecken på något. Blir ju lätt att man känner efter mycket nu innan man vet.

Enligt appen så hade jag ÄL 26/11. Så någon dag runt det datumet.

BIM ska vara enligt appen 10 december. Men det måste ju inte stämma heller.

Jag uppdaterar så fort jag vet :)
  • Anonym (hoppla)
    manu88 skrev 2014-12-07 09:30:25 följande:

Tydligen :)

Grattis!! :)

Jag tänkte också testa igen. Men ångrade mig då jag känner att mensen verkar vara på gång. Så jag antar att min skugga bara var just en skugga. Om mensen inte kommer nästa helg så testar jag igen istället :)
  • Anonym (hoppla)

Nu känner jag mig oerhört korkad. Har ju BIM imorgon. Köpte ett par tester från någon hemsida. Började testa redan i helgen i hopp att det skulle synas. Negativt resultat.. blev besviken..

Idag passade jag på att läsa mer av instruktionerna till testerna. "Testerna är så känsliga att de kan visa graviditet en dag efter utebliven menstruation"

Hallå, va? Testade helt i onödan eftersom dessa tester är såååå känsliga...

Dagens läxa.. läs instruktionerna ordentligt.

• Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-09 20:57:28 följande:

Hm, inte så konstigt att det visade negativt om dom är såååå känsliga.. tycker dom är rätt normala i känslighet om dom visar en dag efter BIM ;) 

Lycka till med testet... på torsdag (?!) ;)

Läste här på familjeliv om tester som kunde känna tidigare. CB var det tydligen 4 dagar innan BIM.

Vilken djungel..

Känns ju bra såhär nu efter men lagom dum jag känner mig då. Haha, blir skadad av alla som lyckas plussa innan bim.

Ja, det blir nog ett test då på torsdag om inte mensen kommer.
  • Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-09 20:57:28 följande:

Hm, inte så konstigt att det visade negativt om dom är såååå känsliga.. tycker dom är rätt normala i känslighet om dom visar en dag efter BIM ;) 

Lycka till med testet... på torsdag (?!) ;)

"Sååå känsliga" var mer ironi. Det var ju typ standard. Själv trodde jag de var varianten som man kunde testa tidigt.

Några dagar till av hopp då :)
  • Anonym (hoppla)
    Irlais skrev 2014-12-09 21:51:31 följande:

Var köpte du ifrån? Kan rekommendera billigatesters billigaste, har testat tidigt med dom :)

Testlagrets är de här ifrån. Jag har tester kvar så testar upp de först. Men tack för tipset. Kommer ju alltid läsa klart instruktionerna från och med nu.. haha! Är så otålig.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014