• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Jag bor i Stockholm :) Jaa vet inte heller hur jag ska göra med äl-stickor.. Vi kommer ju ändå ha sex varannan dag cirka två veckor efter mens så förstår inte riktigt poängen med att testa då?? Fast jaa, skulle ju vara kul att verkligen veta när man har äl... Svårt det här Skrattande

• Lillon

Idag pillade jag på äl-stickor på Apoteket men köpte inget.. himla dyra ju!!

• Lillon

Men om man har regelbunden mens så borde man väl ha äl två veckor innan mens? Eller kan det variera? :)

• Lillon
    QueenS skrev 2014-11-18 11:11:59 följande:

Hej!

Jag hoppat gärna på här :)

Vi är ett par från Göteborg som nu har bestämt oss för att försöka bli gravida. Jag är 24 och han 27. Vi ska gifta oss till våren och tycker det hade varit mysigt att vara gravid under giftermålet :)

Jag slutade äta p-piller för två veckor sen, dock har jag inte fått någon mens. Inte ens den som man ska få när man tar sockerpillerna. Har tagit flera gravtest så jag är inte gravid redan :( Jättekonstigt, dock har jag varit väldigt stressad på jobbet så det kanske har med det att göra.

Men Gu vad jag längtar efter att få berätta för alla. Iaf mamma, blir hennes första barnbarn och hon kommer bli hur glad som helst. Nästan gladare än oss ;)

Välkommen!! :)

Kan ta lång tid innan kroppen återställer sig, så att mensen hoppar över i början eller kommer oftare är fullt normalt :)

Hahaaa jag längtat också efter att berätta åt mamma! Blir hennes första barnbarn också :D
  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-17 21:47:30 följande:

Det är det absolut vanligaste men man kan ha kortare eller längre mellan äl och mens (lutealfas) har jag lärt mig här på fl ;) men sånt behöver man inte ha koll på i första laget anser jag iaf, bättre att bara ha sex regelbundet. Vi har inte riktigt ork till det så därför vill jag ha koll ;)

Man lär sig mycket på fl!! ;)
  • Lillon
    QueenS skrev 2014-11-18 14:56:26 följande:

Har fixat ägglossningstester idag :) Ska blir riktigt spännande att se hur lång tid detta tar innan man får plussa.

Det är ju lite läskigt att man är så långt fram i tankarna, rädslan finns ju att det inte kommer gå. Men vi har iaf ålder på vår sidan :)

Spännande! Ja i tankarna är man ju redan gravid hihi.. Får hoppas vi alla plussar snart :)
  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-20 16:06:16 följande:

Nu kom mensen äntligen (2 veckor sen)! Positivt är att jag verkligen kände när jag hade ägglossning för två veckor sen och att det tog 13 dagar därifrån till mensen. Så nu jävlar får nästa ägglossning komma igång lite snabbare! 

Wohooo!! Ni får vara som kaniner om två veckor då!! ;)

Själv hade jag äl i förrgår.. Nu väntar jag med spänning!
  • Lillon

Välkommen alla nya!! Kyss

Här kommer en lista, fyll gärna i det som saknas så uppdaterar jag listan! :) Och ifall jag missade någon så hojta till!!

{#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA {#emotions_dlg.flower}

23/11

Steph9006

26/11

Anonym (Belle), andra barnet

5/12

Lillon, första barnet, första försöket

Irlais, andra barnet

Villblitre, fjärde barnet

Fastfrusen, första barnet

Nisopa, första barnet

Queen S, första barnet

Anonym (planerar), tredje barnet
  • Lillon

Blev lite knas.. Här kommer den igen!

{#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA {#emotions_dlg.flower}

23/11

Steph9006

26/11

Anonym (Belle), andra barnet

5/12

Lillon, första barnet, första försöket

--------------------------------------------------------------

Irlais, andra barnet

Villblitre, fjärde barnet

Fastfrusen, första barnet

Nisopa, första barnet

Queen S, första barnet

Anonym (planerar), tredje barnet
  • Lillon
    fastfrusen skrev 2014-11-21 08:07:53 följande:

Detta är också första barnet, första "försöket", vi försöker väl inte superaktivt än men lite smått :) bim 5/12 om jag tror rätt!

Hihi kul! Vi har exakt samma då! ;) Lägger till dig i listan ikväll!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014