• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

På tal om äl... Va fan, jag tror jag har äl NU?! En vecka för tidigt?? Borde få den 19e typ.  Märkte precis den klassiska äl-flytningen. Har ju köpt hem äl-tester som jag tänkt börja med nästa vecka men jag tänkte att okej, jag testar ett nu då. Och det är banne mig ett rätt hyfsat starkt streck där?! Hade ju mellanblödningar innan min mens i fem dagar, och jag räknade inte dem som "riktig mens" så därför kanske mina appar visat fel nu? Det kanske var riktigt mens då och så har jag äl nu?! Mycket förvirrat.

OCH DET VÄRSTA AV ALLT ÄR JU ATT KARJÄVELN MIN ÄR PÅ JULFEST!!! Skrattande{#emotions_dlg.djavulsk}Demon

• Lillon

Jajjamen, ändrar jag i appen att mina mellanblödningar i början var början på mensen så har jag ÄL nu.. PANIIIK!!! *ringer min man* Flört

• Lillon

Nytt äl-datum 13 dec och BIM 27 dec. Någons om vet på vilken sida senaste bim-listan är? Kan försöka uppdatera den :D

• Lillon

OKej har rensat bort alla gamla datum, säg till ifall ni vill att jag lägger till er igen. Och säg till ifall jag missat att lägga till någon, var en jäkla massa sidor att gå igenom ;)

BIM-lista

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket
    Lizzie09, 22 år, första barnet, fjärde försöket

17/12
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket

19/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

27/12
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket

5/1
    Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket

11/1
    Ioitie, tredje barnet, andra försöket

BIM okänt

Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    Lissing, tredje barnet, tredje försöket
    holly03, 32 år, andra barnet, första försöket
    Fiaw89, andra barnet, första försöket

Gravid!

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)
    manu88 (BIM 10/12)

• Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-17 16:42:03 följande:

Jag har tempat några dagar nu, min temp låg första dagen på 35.8 och har därefter legat på 35.9 ALLA dagar.,., är det normalt att tempen är exakt likadan varje dag och hur mycket ökar den efter äl? :) 

jag har även provat cbs glidmedel denna månad, ändå lätt att använda och lyckades hitta sista exemplaret i hela min stad. tar man hela blir det mycket.. halva är mer lagom :)

Mäter du med en vanlig termometer? Då ser du inte de små skillnaderna och det kan även vara svårare att se när äl inträffat. Skulle rekommendera att du köper en termometer med två decimaler :) Efter äl ska den öka cirka 0,2-0,5 grader och hålla sig på den nivån.
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-19 07:38:38 följande:

Suck. Får se vad tempen säger imorn, haft mellan 35.8-35.9, nu imorse hade jag 36.0 vilket betyder att jag kan ha missat äl och att min luteafas är 15dagar istället för 14.. Vill inte ha missat äl.. Vet inte heller om sexet vi hade innan räcker, inte haft sedan i söndags då sambon jobbat konstiga tider så vi knappt träffats..

Vill inte ha mens igen.. :(

Samma här!! Min temp ligger på typ 36.02 heeela tiden. Kan den inte öka?! Morr
  • Lillon

Trodde jag redan haft äl, men nu tog jag ett äl-test och det var typ så starkt som det bara kan bli.. Fasen och nu är min kille bortrest. Hade dock sex igår, hoppas det räcker.. :D då borde kanske min temp stiga om någon dag också.

• Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-19 13:42:56 följande:

Hoppas det tar sig! :D ska tempen öka om man blir gravid btw eller håller den bara i sig över mensen?

Får man mens sjunker den, är man gravid har man fortsatt hög temp! :)
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-19 18:16:06 följande:

Okej :) då har man lite koll ;D går den ner innan mens eller då mensen kommer? tänkte, ser man en dag i förväg om mensen kommer eller får man indikationen samma dag? 

Fick hem min termometer med 2 decimaler idag, riktigt snabb leverans så den ska börja användas imorrn :) 

Hmmmm det vet jag tyvärr ej. Detta är första månaden jag tempar också :) Trooor den går ner den dag man får mens, men inte säker.
  • Lillon

Hej tjejer! Hur resonerar ni som har haft äl och väntar på bim? Tänker ni dricka någon alkohol i jul? Jag tror jag hade äl i förrgår och vet inte riktigt hur jag ska göra i jul. Något glas borde vara okej, eller?

• Lillon

Den som ändrar listan nästa gång får gärna flytta mitt bim till 2 jan igen :)

• Lillon

Åååhhh grattis till er alla som plussat! Vilken julklapp! God jul på er :D

• Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-26 12:43:33 följande:

Lägger snart in dig om ingen annan hinner före! :)

Vi är i samma sits, BIM 2/1 så bara denna eviga väntan kvar.. Känns alltid dubbelt så lång som den är. Dock är jag säker på att det inte tog sig, men då vill man gärna ha mens nu så man får försöka igen. :)

Jag köpte 10 för ett bra tag sedan, har kvar typ 7 då jag bara testar då bim är sen :)

Kan du flytta mig till 2 jan igen? Verkar som att det var en gammal lista som blev uppdaterad senast :) inne på äl+6 nu, tror jag testar på nyårsafton :D
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-26 17:40:49 följande:

Så vi har BIM samma dag, får hoppas på två plus då ;)

Jaaa spännande :D tänker du testa först 2 jan? Jag tror jag testar på nyårsafton hihi..
  • Lillon
    Madicken01 skrev 2014-12-30 07:48:43 följande:

I morgon är det dax!!! Ni andra som också skall testa i morgon, känner ni något?

Ska också testa imorgon! Har dock feber så känner bara det haha...
  • Lillon
    lotie skrev 2014-12-30 15:55:49 följande:

jo jag har ju bara bim -7 som tidigast och bim- 10 så kan ju  vara alldeles för tidigt.

Kommer säkert vakna 6 imån, brukar göra de när jag vet att jag ska testa=)

är era män med och tittat eller berättar ni det för dem sen?

Kan ju vara kul och säga vid 12 slaget för er som får positivt=)

Testar själv. Vill överraska min kille ifall det är positivt, vet inte riktigt hur bara.. :D
  • Lillon

Fick mens idag så inget test för mig. Feber OCH mens, ynklig som tusan hahaha. Bättre lycka till er andra och gott nytt år!! :)

• Lillon

Den som uppdaterar listan nästa gång kan ni flytta mig till bim 30 jan? Tredje försöket nu :)

• Lillon

Sitter och funderar lite hur jag ska göra med jobb.. Vill så gärna byta jobb men försöker ju samtidigt bli gravid, hur ska man tänka då? Blir man gravid nu snart är det ju smartast att stanna kvar på nuvarande jobb, men det kan ju dröja också.. Vill ju inte börja nytt jobb och det första man gör är att gå på mammaledigt, kanske blir problem med att få fast anställning då.

Ååååhhhh svårt detta!! :P

• Lillon
    lotie skrev 2015-01-07 15:32:48 följande:

ni som kör med temp, exakt hur funkar det? kan man ta reda på ägglossning med?  vad använder ni för appar?

spelar det någon roll vilken tid på dagen bara man alltid tar samma?

Kolla i tråden Fertily friend, finns en massa bra tips där! :) Men kort sagt: man ser äl i efterhand eftersom ens temp ökar ca 0,5 grader efter äl. Jag använder appen Fertily friend, väldigt bra! Man ska tempen innan man kliver upp ur sängen på morgonen, samma tid varje dag och man ska ha helst ha minst 6 h sammanhängande sömn innan man mäter tempen.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014