Min mamma dog idag
Var stark! Visst, det är vad man får höra och det är så svårt att vara det, men det är nog det enda jag kan säga. Jag beklagar verkligen och vet exakt hur du känner, för snart 4 år sedan dog min mamma av cancer, då jag var 16 år. Jag vet känslan, jag vet ångesten man får av alla gångerna man har varit taskig och inte visat den kärleken man nu skulle göra allt för att visa. Hon har det bättre där hon är, och kollar på dig och är med dig ska du veta. Bara för att hon inte finns fysiskt betyder det inte att hon försvinner från ditt liv. Som sagt, det har gått 4 år nu och än idag kan jag faktiskt få tillbakatankar om min mamma och jag önskar att hon verkligen var här, för det är så mycket man går igenom, och som en tjej i ung ålder behöver jag min mammas stöd, då man tänker att hon var den enda som inte skulle döma dig, och ge dig råd som var bäst för dig. Jag säger inte att det kommer gå över, men jag lovar dig, det blir mindre för varje dag... visst du kan ha dagar då du saknar henne som mest och dagar du inte ens tänker. Alla vi har olika sätt att bearbeta sorg, mitt sätt var tyvärr inte den bästa som ledde till att jag bara fick mer ångest efter ett tag. Bortträng aldrig något, prata om det, jag vet ibland kan det vara svårt att prata ut med någon, men skriv ner dina känslor istället, det är svårt att acceptera i början och prata om det, men så småningom lär man sig....
Jag förstår dig exakt, jag vet hur svårt det är, men efter 4 år är jag här, lever mitt liv, har en underbar pappa och lillebror och vi alla stöttar varandra. Det jag vill få ut med det hela är att du är inte ensam, och det kommer ta sin tid tills det blir bättre och om det är något du vill prata om kan du bara skicka meddelande till mig, finns här.
Kram