Inlägg från: Anonym (ring inte på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ring inte på)

Min granne gråter/skriker hjärtskärande om nätterna

Svår fråga egentligen att veta hur du ska göra. Att ringa på mitt i natten här hon är som mest ledsen är kanske inte att rekommendera. Försök istället att nämna att du hör henne gråta när du möter henne i trappen eller ute och fråga om du kan göra något.

Jag var väldigt ledsen under en period och grät mycket som säkert hördes till grannarna men hade inte velat att någon av dom ringde på min dörr just då.

• Anonym (ring inte på)
    Anonym (nio) skrev 2014-11-05 18:31:53 följande:
    Kanske är bättre att slänga in en lapp genom brevinkastet då? Vi har aldrig mött varandra då jag inte bott här så länge och hon går inte ut så ofta. Har dock sett henne ute ett par gånger men jag tror inte hon har sett mig.
    Om du är nyinflyttad och hon inte vet vem du är och lämnar en lapp i brevlådan så skulle iallafall jag bli jätte snopen. Först skulle det bli pinsamt eftersom du har hört mig gråta och sen en person jag inte känner. Nej, låt det vara och se hur det blir. Hon kanske är inne i en sorgeperiod, en nära anhöriga kanske har dött eller eller ett älskat husdjur. 

Blir du störd av hennes gråt och skrik så din sömn blir förstörd?
Svar på tråden Min granne gråter/skriker hjärtskärande om nätterna