• Anonym (nio)

Min granne gråter/skriker hjärtskärande om nätterna

Min granne (tjej, runt 21-22 år) gråter nästan hela nätterna och jag har aldrig hört någon gråta så hjärtskärande, hon verkar må riktigt, riktigt dåligt och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Jag känner att jag verkligen vill hjälpa henne men tror ni det är en bra idé att ringa på mitt i natten? Eller borde jag lägga en lapp i brevinkastet? Ringa någon? Något måste jag göra. Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Min granne gråter/skriker hjärtskärande om nätterna
  • Anonym (tio)

Var en medmänniska - ring på!
    Kanske inte mitt i natten, du kan ju ringa på en annan neutralare tidpunkt också.

• Anonym (elva)

Du hör ju iofs att hon är vaken så plinga på o säg att du är orolig för henne eller något

• Daniel12

Hade jag varit du hade jag definitivt ringt på och frågat hur det står till. Själv hade jag en granne vars f.d. sambo hade dött och han låg och grät och sörjde högljutt mitt i nätterna. Han blev jätteglad för att jag kom och frågade om han ville prata en stund. Det var nog tillochmed det som räddade honom.

Man ska bry sig om människor som är förtvivlade och ledsna. Vi människor ska hjälpa varandra.

• Anonym (Pudding)

Ge henne pudding, man blir läkt av pudding

• KaSaM

Ring på och fråga om hon vill prata och ha lite sällskap en stund, ibland betyder det så otroligt mycket att veta att någon därute bryr sig.

• Anonym (nio)

Då gör jag det nästa gång. Hoppas hon inte blir rädd för mig. 

• Ballongmutt
    Anonym (nio) skrev 2014-11-05 18:04:54 följande:

Då gör jag det nästa gång. Hoppas hon inte blir rädd för mig. 

Rädd? Asså om du inte har drakulatänder med hoppande ögon och fyra munnar så blir hon inte rädd....
  • KaSaM

Hon har möjligheten att välja, att välja att prata eller tacka men ändå avböja. Att bara du bryr dig tillräckligt att fråga hur hon mår kan ändå betyda så mycket.

• Anonym (nio)
    Ballongmutt skrev 2014-11-05 18:07:24 följande:
    Rädd? Asså om du inte har drakulatänder med hoppande ögon och fyra munnar så blir hon inte rädd....
    Tror inte hon vet vem jag är. Hade jag varit kvinna skulle jag nog bli lite rädd om en okänd man ringde på mitt i natten.
  • Anonym (nio)
    KaSaM skrev 2014-11-05 18:08:41 följande:
    Hon har möjligheten att välja, att välja att prata eller tacka men ändå avböja. Att bara du bryr dig tillräckligt att fråga hur hon mår kan ändå betyda så mycket.
    Det har du rätt i.
Svar på tråden Min granne gråter/skriker hjärtskärande om nätterna