Anonym (Gråt) skrev 2014-11-05 21:47:23 följande:
Ring på! Jag har varit med om en liknande situation när jag var höggravid och ensam hemma med två barn varav det ena vaknade med nattskräck runt midnatt. Efter en stunds gråtande och skrikande från mitt barns sida fick jag panik och började också gråta hysteriskt. En stund senare ringde det på dörren och det var en granne som undrade om jag behövde något. Det var obekvämt och jobbigt men jag lät henne komma in och jag är otroligt tacksam för hennes omtanke, jag blir fortfarande idag varm i hjärtat när jag tänker på det.
Jag har även gråtit på offentliga platser några gånger och blivit erbjuden näsdukar och vänliga frågor och JA, det är obekvämt men också otroligt värmande.
Så återigen.... Ring på!! Och stor eloge till dig som är en fin medmänniska <3
Snällt av din granne! Känns som jag borde ringt på för längesen egentligen, men jag har varit lite osäker på om det uppskattas eller inte. Kanske beror på personen, har ju fått lite olika svar här.
Som sagt, om jag var kvinna vet jag inte om jag hade vågat öppna om det stod en främmande man utanför min dörr mitt i natten, försöker tänka mig in i hennes situation. Fast jag tror inte jag ser särskilt skrämmande ut.