kristin10 skrev 2015-01-20 11:31:14 följande:
Jag ammar ca var tredje timme och oftast liggande i sängen då sonen oftast somnar sen. Surfar eller läser nån bok då oftast. Hur går det för er att sitta och amma? Jag tycker det inte funkar så bra och sonen blir sällan helt nöjd. Testar ibland för det måste ju fungera när man börjar röra sig ute mer.
Var på eftergranskningen igår och det blev en tur via apoteket då igen. Hade lite hemorrojder och ett av stygnen har inte läkt, så läkaren tyckte jag skulle ta lite östrogen, som tydligen kan hjälpa. Sen såg hon nån liten bit kvar i livmodern, men som tur behöver jag inte genomgå skrapning. Hon sa att det kommer ut när jag får mens om några månader.
Jag sittammar till 95% då jag inte riktigt fått tiill liggamningen än -tror han fortfarande är för liten i förhållande till mina bröst, eller så har vi bara inte hittat tekniken. Liggammade ju dottern en hel del så jag hoppas det funkar snart igen då det ju är det skönaste sättet typ.
Med dottern blev det dock omöjligt att sitt-amma henne, i vart fall från att hon var runt 2-3 månader då hon inte kunde komma till ro då utan bara gallskrek om man försökte lägga henne till bröstet i madonna-ammning. Fick då börja amma henne stående (!) vilket kan låta märkligt men det funkade utmärkt för en nyfiken liten tjej då jag kunde gå runt och låta henne titta på saker medan hon då ammade av ren reflex och inte kom på att hon var uttråkad haha....man fick snygga armar men det var även en av anledningarna till att jag la ner amningen vid 9 månader förra gången då hon nästan blev för tung för att amma så.
Bra med efterkoll, påminner mig om att jag måste boka in min. Misstänker att ett stygn gått upp för min del också...östrogenkrämen trodde inte jag att man fick ta när man ammade så det är ju toppen om det inte stämmer för den gjorde verkligen underverk för mina slemhinnor förra gången.