Barn födda okt-dec 2014
Vart kan man köpa NAN sensitive? Tänkte prova det då lilltösen blir gasig och trög i magen av vanliga NAN.
Har kollat på matvatubutiker som coop och ica maxi, men bara hittat vanliga.
Vart kan man köpa NAN sensitive? Tänkte prova det då lilltösen blir gasig och trög i magen av vanliga NAN.
Har kollat på matvatubutiker som coop och ica maxi, men bara hittat vanliga.
Enda som lite bekymrar mig är om han håller värmen eftersom han vägrar ha täcke över armarna. Han vill kunna vifta runt när han håller på att vakna.
Vår tjej sover fritt i sin egna säng med täcke. Antingen i pyamas eller bara i blöja, (bm på bb som sa att hon kan sova utan pyamas ibland då hon är så varm av sig. ). hon håller värmen fint, förutom lite kalla händer ibland då hon vägrar ha dom under täcket,
Vad tycker era små om att bada, och hur ofta badar ni?
Dottern älskar att bada!
Brukar bli 1-3 gånger i veckan, är noga med att ha olja i vattnet och smörja in henne efteråt.
Tycker badkvällarna är mysiga. Bada, insmorning och sen ligga och mysa i famnen i soffan, insnurrad i en gosig filt.
Hur går det med att lägga era små för natten?
Brukar ta på pyamas mellan 20.30-21, och sen försöka söva henne runt 22 i sängen, som har gått jättebra! Men på senaste tiden blir hon helt hysterisk runt 21.30-22, hon är inte hungrig och det är inte blöjan, hon blir helt enkelt bara så trött att hon börjar gråta istället för att somna.
Då funkar det inte heller att lägga henne i sängen, utan hon somnar bara när man går runt och bär på henne, och vaknar igen när man lägger ner henne i sängen.
Funderar på att börja lägga henne tidigare? Så kanske inte den där hysteriska tröttheten hinner komma?
Vill inte att hon ska somna i famnen varje kväll (ibland ok, men inte alltid), utan tycker att hon ska lära sig att somna i sängen, i tystnad och mörker, så hon förstår att det är natt. Man må tycka att det är tidigt att börja med det redan nu, men så vill vi göra.
Kan tillägga att på dagarna sover hon oftast i vagnen, i samma rum som oss, så hon även ska kunna sova när det är ljudligt och inte vara så lättväckt.
Gick upp 15 kg när jag var gravid, och gick ner 16kg på 10 dagar efter förlossningen :O
Har dock gått upp ett-två kg nu över jul... hehe.. Var inte direkt någon skönhet innan graviditeten heller, så vill helst bli av med några fler kilon. Men det tar jag om ett tag, just nu vill jag bara njuta av vår lilla skatt :)
Idag har vi köpt bed rockers till dotterns säng. Då hon börjat bli hysterisk runt halv tio-tio på kvällarna, och det enda dom funkar är att bli vaggad i famnen eller i vagnen så tänkte vi prova dem. Hoppas det funkar!