Nylny skrev 2014-12-16 01:52:34 följande:
Jag ser att några ger ersättning innan sovdags, det har jag funderat på, då kan ju man be sambon mata en gång där så man får sova iallafall nån timme mer sammanhängande.
Det är verkligen underbart att få ta hand om sitt lilla barn, men man kan bli koko tillslut av sömnbrist och skrik i timmar.
Vad gör era män när de kommer hem från jobbet för att hjälpa till? Hjälper han även om nätterna eller får han sova alla sina timmar?
I morgon ska vi till BVC för vägning och mätning, hon var ju bara 2628g när hon föddes, en riktigt liten groda, skulle tro att hon är runt 3 kg nu. Det är så underbart att ha henne i våra liv nu.
Min sambo tar ingenting på nätterna sen han började jobba. Han sa redan första natten att jag får ta allt, då han ska på jobbet. Vi ger ersättning sista målet på kvällen, men det är ändå en väldans massa bökande och blöjbyten, och så har hon börjat vilja somna PÅ mig varje kväll, och vaknar såklart när jag lyfter bort henne.
När han kommer hem från jobbet tar han oftast henne så jag får fixa middag. Sen är det jag som diskar undan.
Känns lite som att jag gör ALLT hemma just nu. Sopor, tvätt, hänga tvätt, mat, disk, plockar undan så det inte är grejer ööööverallt.. Har bett honom ta undan sin tvätthög i över en vecka nu (det enda jag bett om förövrigt), men den är fortfarande kvar. Pratade med honom igår om att jag får göra allting, han menade på att han jobbar ju hela dagarna. Jag tycker dock att jag jobbar hela dagarna OCH nätterna.
Jag älskar våran lilla skatt, men jag känner att jag måste få sova snart.
Snart är han dock julledig, och OJ vad han ska få byta blöja om nätterna då :P