Inlägg från: Eva 763 |Visa alla inlägg
  • Eva 763

Barn födda okt-dec 2014

När jag fick höra att vaccinet KAN öka risken gör PSD blev jag iskall! Det har tydligen forskats på det, men att läkarna propsar på vaccinet - annars hade sjukdomarna kommit tillbaka ju. Finns ju andra risker m vaccinet vad jag har förstått. Känns faktiskt lite obehagligt - samtidigt som att man inte vill att hon ska få någon sjukdom :(

• Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-15 22:53:34 följande:
    Samma här, är nästan maniskt rädd för psd (min lillebror dog i det). Så velar fortfarande hur jag ska göra med vaccinet. Har försökt läsa på om både för och nackdelar men oavsett är det bara psd jag tänker på. :(
    Jag är med livrädd för det :( tänker på det varje dag nästan!! :( har ett andningslarm, har använt det 3 nätter - men det fellarmar när blöjan glappar :/ så har inte haft det nu, men kanske börjar jag igen med det.
  • Eva 763
    isabellab skrev 2015-01-15 23:20:47 följande:

Vilket vaccin? Det för magen eller det de får vid 3 månader?

Det som dem får vid 3 månader.. Det är efter 3 månader som psd är vanligast :(
  • Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-16 00:12:54 följande:
    Jag kör också med andningslarm, men har den varianten med platta i botten på spjälsängen.
    Vad heter den du har?
  • Eva 763
    Missimissi skrev 2015-01-16 15:49:46 följande:
    Har också det man fäster på blöjan , fellarmar typ aldrig nu med sonen men på dottern gjorde det de hela tiden. (Kanske beror på hur rlörliga barnen är och kroppsform ?)

Prova att se till att blöjsnibbarna är rätt hårt neddragna och ha en rätt tight body över så kanske det sitter bättre.

Älskar att ha larm och använder det typ 24/7
    Ja det kan jag testa! Har du halo zero?

Hon ligger ju och sparkar med benen på natten, då glider nog blöjan undan.

Man blir rätt rädd när det fellarmar :/
  • Eva 763
    Missimissi skrev 2015-01-16 19:57:53 följande:
    Den jag har är lila och heter "hero" men jag tror det är samma som nu heter halo. Om det falsklarmar hela tiden går det ju som sagt inte att använda. Kände mig nästan lurad förra gången då den ju inte är billig och knappt kunde användas ...

Ren tur att jag provade igen den här gången (min förra tjej kunde sova i sin säng och då funkar ju mitt andra larm med plattor (babysense II) men det funkar inte med en närhetstörstig som knappt klarar av babynestet....

Hoppas det funkar att fästa blöjan hårdare!
    Halo heter den som jag har! Nej fellarmar den går det ju inte! Man sover dåligt som man gör. Får prova igen snart.. Sover din bebis bredvid dig hela natten? På sidan eller?
  • Eva 763

Ni som har baby sens andningslarm, använder ni babynest?? Vill köpa ett sådant, men använder babynest

• Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-17 12:27:46 följande:
    Jag har också babynest, larmet funkar ändå :)
    Gör det! :) vad bra! Då ska jag köpa ett idag! Fanns ett på blocket för 200:- babysense 2
  • Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-17 12:27:46 följande:
    Jag har också babynest, larmet funkar ändå :)
    Lägger du andningslarmet under babynestet då?
Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014