Barn födda okt-dec 2014
Hej hopp, vi får se om det kommer några andra hit också!
Hej hopp, vi får se om det kommer några andra hit också!
Låter lovande :) Min bebis är bara tio dagar än så länge. Det är mysigt med en höstbebis!
Nu är Snuttan 1v!
Jag sprack 1cm, fick sy 2 stygn. Svider och är svullen men det går åt rätt håll. Någon mer som fick sy? för
Ingen har sagt någonting om knipövningar till mig, jag kniper lite då och då när jag kommer på det bara,
Hej!
jag hoppas att inom en snar framtid få ansluta mig till er här. Är på BF-4 med första barnet och har inatt haft smärtsamma förvärkar sedan kl 2.30. Hoppas att det ger något resultat och att bebis snart vill komma ut.
Detta fick mig iaf att inse att de kanske inte är så långt kvar och eftersom jag inte kunnat sova pga smärtan så gick jag upp efter ett tag och började packa BB-väskan som vi så länge skjutit på.
Så jag har en fråga till er - vad behöver man ta med sig? Vad tog ni med er och vad använde ni(använde ni inte?
Supertack för era svar. Nu är väskan nästan färdigpackad :) Har fortfarande värkar var 7-8 minut och har haft i 12h nu. De verkar inte öka i frekvens men hoppas ändå att det är på gång snart. Skulle så gärna vilja veta om jag har öppnat mig något.
Hoppas som sagt att få ansluta mig hit SNART. Njur av era små! :)
Så spännande med alla nya bebisar!
Jag har precis börjat komma på fötter (Svea föddes för en vecka sen) efter att jag gått omkring som en babian härhemma med jätteont i rumpan. Sprack inget och fick inte ens en skråma i underlivet men hon kom med en arm över huvudet och blev väldigt bred så jag fick så himla ont där bak efteråt. Inget som gått sönder men väldigt svullen.
Vad har ni andra för krämpor ?
Åkte hem från bb idag. Bett om hjälp där och de visade precis som du säger, att trycka ihop som en hamburgare. Men jag lyckas inte :/
Ska tillbaka imorgon för vägning osv av henne. Ska prata med dom då .
En grej som gjort stor skillnad är pysventilen jag köpte på Apoteket. En liten pip som mab för in försiktigt i rumpan för att hjälpa bebisen få ut luft. Den är jättebra och har varit räddningen för att få nån sömn överhuvudtaget på nätterna. (Får Max anv 3 ggr/dygn för att inte störa de naturliga reflexerna och musklerna) Min man kallar den för stjärtflöjten för det bara tjuter när pruttarna kommer ut. Hon ligger helt stilla och är supernöjd när vi använder den och blir lugn i magen ett par timmar. Hon skriker inte utan hon knorrar och vaknar hela tiden.
De här är rätt dyra och jag vet inte om de är bättre än nån vanlig huskur men jag tyckte de hjälpte när jag hade som ondast
www.multi-mam.se/multi-mam-nipple-compresses.html