Flygekorre skrev 2014-11-05 15:35:01 följande:
trina, Tack för ditt svar! Jo jag håller med om det du säger, sambon är myyycket mer positiv än mig - men jag kan verkligen inte föreställa mig ett plus, har fått sååå många negativa, varav senaste gången ett falskt positivt med testlagret... Har så mycket känslor... Kräks på allt vad äl-test, grav-test, icke-kaffedrickande, ingen alkohol,INGEN TRÄNING usch, jag borde vara förväntansfull och glädjas åt att vi äntligen får hjälp, men jag är bara så illa till mods och det känns som livet rinner ifrån mig i en besatthet att få ett barn som aldrig kommer komma :( Har svårt att glädjas åt sådant jag tyckte va kul förut, träffa vänner m.m. Känns bara jobbigt... Men antar att detta är känslor som är ganska naturliga i den här situationen, hatar maktlösheten bara :(
Hur långt är det kvar till gravtest för dig? Håller tummarna för att det lilla fröet vill stanna i magen <3
Jo det är klart att allt känns lite 'grått'. Jag orkar inte umgås med barndomsvänner som inte förstår min situation men de förstår att jag behöver vara för mig själv. De är inte intresserade av vad jag går igenom och jag är inte intresserad av frågor de känner sig tvungna att ställa fast de egentligen inte vill veta svaren. Men lär sig hantera det. Jag har aldrig varit ett stort fan av alkohol och jag tänker inte ens på det längre. Jag kan se fram emot ett glas vin på helgen och sen blir det aldrig av. På sin höjd blir det en cider en lördag mellan alla behandlingar..
Jag tror att alla känslor är helt okej att ha! Man behöver inte känna sig glad för att man får hjälp, det är okej att känna sig maktlös. Enda stället man har makten är att se till att man tar alla mediciner som man ska när de ska tas. Allt annat är upp till kroppen och läkarna. Jag dricker inte kaffe, men dricker massa te. Har skurit ner det till en kopp om dagen nu och hoppas jag kan hålla det. Blir så lätt att jag får skuldkänslor om det inte skulle gå vägen denna gången.
Jag ska testa den 18 November, då har det gått 15 dagar sen insättningen. Jag är är hemma sjuk från jobbet denna veckan och spenderar största delen av dagarna liggandes i sängen. Jag står bara inte ut med tanken att inte gör allt för att det ska fästa. Jag vet att folk blir gravida på naturlig väg, jag vet att folk blir gravida med ivf när de levt precis som vanligt. Men jag tänker mig att gravitationen måste gälla i livmodern också och om jag ligger ner så borde embryot komma till en vägg i livmodern som den sen kan fästa vid :)