• Sweet Sofia

Flytta ifrån mitt barn.

Anonym (:)) skrev 2014-11-03 18:25:21 följande:

Skulle aldrig flytta ifrån mina barn... Förstår inte ens hur man kan tänka i dom banorna! När barna har flyttat hemifrån då är man "fri" att göra som man vill men fram till dess har man ansvar för barn man har satt till världen!! Tänk dej in i barnet sitts och bli övergiven, lämnad... Vad du än må säga till barnet kommer det ändå känna sig övergivet! Tro mej jag lever med ett barn som blivit lämnat av flyttande förälder.. Och stå bredvid å och se funderingar och känslan av att ha blivit övergiven är verkligen inget kul...

Barnet har ju en pappa så övergivit blir det knappast.

Själv har jag gjort tvärtom, låtit barnet forsätta bo utomland med sin pappa med dans jag flyttade tillbaka till då Sverige och nu Norge. Och det är 10 år sedan.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Lo) skrev 2014-11-04 19:07:26 följande:

Så att flytta utomlands skulle göra dig psykiskt frisk? En solbränna och du skulle må tippeli topp?

Nej. Du kan inte fly från ditt mående, du måste ta itu med dina problem utan att lämna ditt barn.

Är utomlands synonymt med ett soligt land?
  • Sweet Sofia
    Anonym (:)) skrev 2014-11-11 01:10:27 följande:
    Övergivet av mamman blir ju barnet fast pappan finns kvar! Ditt val din förlust! Fattar fortfarande inte vad som kan vara mer viktig än en nära och bra relation med sitt eget barn! Du är inte där när barnet är ledsen,sjuk,glad, läxhjälp, första tappade tanden, först kärlekstrubbel mm mm visst man kan prata i tele men den nära dagliga relationen mister man ju! En spontan kram eller att bara kunna vara tillsammans det finns ju inte då! Nej finns inte på min världskarta att lämna sitt barn i sticker påöste viset!
    Jodå, jag var där när mitt barn tappade första tanden. Och jag har en nära och bra relation med mitt barn. Träffar mitt barn varannan vecka och halva sommarlovet, plus novemberlovet och jullovet (han firar varannan jul, men resterande del av lovet är han hos mig=
  • Sweet Sofia
    Anonym (;)) skrev 2014-11-11 19:25:04 följande:
    Om han bor 40 mil bort.. Är han hos dej varannan vec ändå?
    Varannan helg ska det stå. Nej, han bor mer än 40 mil bort... Han bor i ett annat land.
  • Sweet Sofia
    Anonym (:)) skrev 2014-11-12 00:23:11 följande:
    Okej då var det någon annan som flyttat ifrån sitt barn 40 mil bort..

Jag kan ändå inte förstå de valet att flytta ifrån eller låta barnet flytta med någon av föräldrarna så långt bort!
    Mitt barn ville inte flytta ifrån alla kompisar, skola etc. Så det var inte något jag valde utan det blev så för att jag ville mitt barns bästa.
  • Sweet Sofia
    Anonym (;)) skrev 2014-11-12 17:52:59 följande:
    Barnets bästa hade väl ändå varit om du "offrade" dej och bodde kvar i samma stad som barnet anser jag!
    Nej, det var inte det bästa för barnet. Det bästa för barnet var det jag och pappan gjorde. Var bäst för oss och för barnet. Jag har idag en alldeles utmärkt relation med barnet som inte har förändrats eller blivit dårlig av att han inte bor med mig.

Och det var inte en annan stad utan ett annat land.
Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.