• Anonym (:))

Flytta ifrån mitt barn.

Skulle aldrig flytta ifrån mina barn... Förstår inte ens hur man kan tänka i dom banorna! När barna har flyttat hemifrån då är man "fri" att göra som man vill men fram till dess har man ansvar för barn man har satt till världen!! Tänk dej in i barnet sitts och bli övergiven, lämnad... Vad du än må säga till barnet kommer det ändå känna sig övergivet! Tro mej jag lever med ett barn som blivit lämnat av flyttande förälder.. Och stå bredvid å och se funderingar och känslan av att ha blivit övergiven är verkligen inget kul...

Sweet Sofia skrev 2014-11-05 23:18:44 följande:
    Barnet har ju en pappa så övergivit blir det knappast.

Själv har jag gjort tvärtom, låtit barnet forsätta bo utomland med sin pappa med dans jag flyttade tillbaka till då Sverige och nu Norge. Och det är 10 år sedan.
    Övergivet av mamman blir ju barnet fast pappan finns kvar! Ditt val din förlust! Fattar fortfarande inte vad som kan vara mer viktig än en nära och bra relation med sitt eget barn! Du är inte där när barnet är ledsen,sjuk,glad, läxhjälp, första tappade tanden, först kärlekstrubbel mm mm visst man kan prata i tele men den nära dagliga relationen mister man ju! En spontan kram eller att bara kunna vara tillsammans det finns ju inte då! Nej finns inte på min världskarta att lämna sitt barn i sticker påöste viset!
    Sweet Sofia skrev 2014-11-05 23:18:44 följande:
    Barnet har ju en pappa så övergivit blir det knappast.

Själv har jag gjort tvärtom, låtit barnet forsätta bo utomland med sin pappa med dans jag flyttade tillbaka till då Sverige och nu Norge. Och det är 10 år sedan.
    Övergivet av mamman blir ju barnet fast pappan finns kvar! Ditt val din förlust! Fattar fortfarande inte vad som kan vara mer viktig än en nära och bra relation med sitt eget barn! Du är inte där när barnet är ledsen,sjuk,glad, läxhjälp, första tappade tanden, först kärlekstrubbel mm mm visst man kan prata i tele men den nära dagliga relationen mister man ju! En spontan kram eller att bara kunna vara tillsammans det finns ju inte då! Nej finns inte på min världskarta att lämna sitt barn i sticket på de viset!
    Bobelin skrev 2014-11-04 20:18:57 följande:

Är jag en dålig förälder för att min man flyttade 40 mil bort med min tvååring? Jag kan inte flytta med för jag har ju mitt jobb här.

Du måste ha godkänt flytten! Annars kan han inte flytta iväg med barnet! Jag hade aldrig släppt iväg mina barn!! Ni som dumpar era barn för egen vinning skull eller släpper iväg barna långväga är sjukt egoistiska och dåliga föräldrar oavsett om du är mamma eller pappa. Det ligger ett stort ansvar i att skaffa barn! Så tänk efter och skaffa för Gud skull inga fler barn som ni sedan väljer bort!!!
    Sweet Sofia skrev 2014-11-12 00:02:34 följande:
    Varannan helg ska det stå. Nej, han bor mer än 40 mil bort... Han bor i ett annat land.
    Okej då var det någon annan som flyttat ifrån sitt barn 40 mil bort..

Jag kan ändå inte förstå de valet att flytta ifrån eller låta barnet flytta med någon av föräldrarna så långt bort!
Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.