• Anonym (wow)

Flytta ifrån mitt barn.

Oj, här var stämningen hård. Jag tvekade lite om jag skulle ta den här sista chansen att få barn- hur hemskt kan det vara, tänkte jag, men inser nu att kraven på hur mycket man tydligen ska ge upp- alla krav på eget välbefinnande för all framtid är för mycket.

Hellre får fostret försvinna än alla önskemål om egna drömmar.

• Anonym (wow)
    silhuett skrev 2014-11-04 15:13:36 följande:

Ingen som pratat om "för all framtid". Och många av de drömmar man har går att förverkliga trots att man har barn eller tillsammans med barnet. Men om du har drömmar som kräver att du måste ge upp ditt barn ska du nog vänta tills du har förverkligat dem.

Jag har fyllt fyrtio så att vänta är inte ett alternativ.

Min tanke var att dela vårdnaden med den andra föräldern så att vi båda kan göra det vi vill i perioder. Nu får jag ju inse att det är ren ondska att tro att man kan vara mamma hursomhelst och att det är bättre att det slipper födas något barn alls.
  • Anonym (wow)
    silhuett skrev 2014-11-04 15:27:06 följande:

Har dina andra planer något bäst-före-datum då?

Ja.

dels inbegriper de saker jag inte tror att jag kan göra när jag är för gammal, dels är det saker jag aldrig vill sluta med.

Men det är ett lätt beslut. Jag vill bara ha barn om jag kan dela ansvaret för den dagliga verksamheten i längre perioder.
  • Anonym (wow)
    silhuett skrev 2014-11-04 15:36:23 följande:

Vad är längre perioder?

3-6 månader.
  • Anonym (wow)
    silhuett skrev 2014-11-04 15:43:12 följande:

Det låter faktiskt som väldigt otryggt för ett barn, att byta förälder en gång i halvåret. Usch, jag blir faktiskt ledsen när jag tänker på den lilla. Hen kommer helt tappa anknytningen till den ena föräldern lagom tills det är dags att byta..

Ingen fara.

Hen kommer att skickas på evigt grönbete innan det finns möjligheter till att ha känslor eller anknytningar.
  • Anonym (wow)
    Chrysabelle skrev 2014-11-04 16:41:54 följande:

Men det fattar du väl själv att du inte kan dumpa en unge så länge.

Varför kan inte barnets andra förälder ta hand om det?
  • Anonym (wow)
    Chrysabelle skrev 2014-11-04 16:52:01 följande:

Det kvittar om det finns en förälder till. Man lämnar inte sina barn på det viset. Tror du verkligen du kan få en god relation till en unge duninte träffat på sex månader? De kommer inte känna igen dig i värsta fall. Du gör helt rätt som inte skaffar barn.

Ja, reglerna verkar lite instängda. Eftersom alla måste ha samma konstellation och beteende skulle jag nog inte trivas i samfälligheten föräldrar med oantastligt beteende helt enligt normen.
  • Anonym (wow)
    silhuett skrev 2014-11-04 17:03:02 följande:
    Det handlar väl inte om normer och konstellationer, utan vad som är bäst för barnet. Rådfråga gärna en barnpsykolog innan du väljer att skaffa barn..
    Gjorde du det? 
  • Anonym (wow)
    Hannah76 skrev 2014-11-04 19:22:07 följande:

Att vilja vara med sitt barn är väl ett grundkrav man kan ställa på någon som kallar sig förälder....?

Jag hade inte tänkt byta varken namn eller titel.
Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.