Flytta ifrån mitt barn.
Jag är i ungefär samma situation som du TS. Min son är 6 år och jag har en jättebra relation med hans pappa. Vi har delad vårdnad (50/50)
Jag har en ny sedan 3 år tillbaka. Min nya har jobb i ett annat land och skulle så klart helst se att jag bodde där med honom. Som läget är just nu får vi pendla men vet du vad TS, jag skulle hellre hugga av mig armen än att lämna min son och bara ha honom på loven.
Jag har skaffat mitt barn och det är ta mig fan MITT ansvar att finnas där för honom både fysiskt och mentalt tills han är stor nog att klara sig på egen hand. Jag kanske ska tillägga att för egen del är jag bosatt i ett sydeuropeiskt land och min sons pappa kommer från detta land. Jag kan med andra ord inte ens flytta tillbaka till mitt hemland om jag så skulle önska det.
Om du mår så dåligt där du bor, så gå och sök professionell hjälp. Det är inte för att du flyttar till ett annat land som du helt plötslig kommer att börja må bra.
Förstår ärligt inte hur folk är funtade som ens kan överväga en sådan sak. Det spelar ingen roll om det är en mamma eller pappa, lika jäkla märkligt oavsett.