• silhuett

Treåring bortskänkes.

Lång tråd, så jag orkar inte läsa allt.. Men har någon tipsat om hörselskydd? Stressnivån hålls nere betydligt om du slipper höra skriket (eller om det i alla fall dämpas).

Jag är själv extremt känslig för höga ljud, och det stressar upp mig enormt med barn som leker högljutt eller skriker/gråter. Då åker hörselskydden på så att jag kan behålla lugnet.

• silhuett
    katastrofplantagen skrev 2014-11-03 17:45:22 följande:
    Men när? NÄR blir det bättre? Allvarligt!
    När de börjar skolan, enligt min erfarenhet i alla fall Skrattande Då blir det ofta djupa filosofiska diskussioner vid köksbordet. Och så klarar de av allt själva; toalettbesök, klä på sig, äta utan protester osv. När de blir lite äldre kan de dessutom ta sig till och från skolan själva, vilken  befrielse! Oskyldig

Har man fler barn får man dock stå ut med gräl mellan syskonen..
  • silhuett
    katastrofplantagen skrev 2014-11-03 18:34:03 följande:
    Idag när hennes pappa gick till jobbet, bar jag runt på min kolikbebis samtidigt som dottern sa hejdå till pappan. Pappan råkade stänga ytterdörren istället för henne och ett smärre helvete bröt ut. Hon slog och gråthulkade mot mig i en kvart medan jag höll min kolikbebis. Det tycker jag inte är det minsta lätt att förstå, men jag får göra ett försök att klura ut hur hon tänker där.
    Jobbigt! Hörselskydd lugnar nerverna något. Tungan ute Helt seriöst alltså. Lättare att hålla sig lugn och stå ut med skriken, samtidigt som man givetvis tröstar. 
Svar på tråden Treåring bortskänkes.