Anonym (Rädd) skrev 2014-11-02 10:46:03 följande:
Jag förstår att det krävs en hel del, det är jag medveten om, och som sagt- det är INTE för att jag vill undanhålla hans identitet. Det är för att han är hotfull. Han har som sagt bl.a påstått att om jag inte väljer att frivilligt avsluta graviditeten så tänker han se till att det händer ändå. Är redan ett nervvrak som inte gör annat än att lägga sig gråtandes och vakna upp likadant.
Jag vill bara kunna hitta en lösning så alla inblandade blir så nöjda det går att bli under dom här omständigheterna.
Ja,men en sån sak är det många många som vräker ur sig i frustration för att då påtvingas ett faderskap de inte vill veta av. Men väldigt få gör verklighet av hoten.
Jag säger inte att det är ok att vräka ur sig vad som helst i ilska och frustration, jag försöker bara få dig att tänka på alla aspekter, att du upplever honom som hotfull betyder inte att de som startar utredningen gör det.
Är han dessutom en av dessa charmfulla manipulatister så är risken stor att de går på hans linje och inte din.