Fader okänd
Sökt men bara hittat gamla trådar så jag öppnar en ny.
Har blivit gravid och är än tidigt i graviden (v10). Pappan till barnet var den som först pratade om barn, jag ville vänta men vi var oskyddade så det som händer det händer. Och helt plötsligt var graviditeten ett faktum. Nu har han däremot gjort en total personlighetförändring. Han gapar och skriker och hotar med det ena och det andra. Tvång till abort och att en olycka händer så lätt och hoppas jag får missfall osv. Men jag vägrar göra en abort. Vi var oskyddade båda två, vi visste vad som skulle kunna ske. Jag bor inte med honom längre, för han skrämmer mig ngt enormt. Vågar inte ens vara själv.
Nu är hans största bekymmer att han kommer stå som pappa i pappren, kan jag göra något så hans namn INTE hamnar där? Ljuga om ett engångsligg på annan ort med okänd man funkar liksom inte i min värld. Men skulle man däremot kunna hävda att man lever under hot och är rädd för vad som kan hända om man berättar? Någon som vet hur socialstyrelsen och f-kassan ställer sig till detta?
Och om någon undrar över hans extrema vändning så misstänker jag att det har med hans användande av anabola att göra. Först så började han trappa ner så det kunde bli en liten bäbis, nu när han trappat ner ännu mer är han riktigt labil. Kan inte ens prata utan att det blir gap och skrik, fula ord och nya hot..
//MVH