• Brumma

Aktiviteter

Ja. Att regelbundet träffa sin förälder och behålla en bra relation med den föräldern får väl anses som viktigare än art gå på en aktivitet varje helg.

Antingen får ni titta efter om det finns alternativ på vardagarna eller så får barnet gå varannan helg.

Börjar de andra träna oftare så brukar det ju inte enbart vara på helgerna? Matcherna är ju bra om det går att ordna så barnet är ned på de flesta iallafall, men som sagt så värderar jag tid med föräldern högre än en aktivitet.

Och nej, det går naturligtvis inte att tvinga föräldern vare sig att skjutsa bar ett eller gå med på att du hämtar varje lördag tex och kör till träningen. Träffas man så sällan är "några timmar mindre" en hel del och innebär att man inte kan planera in NÅGOT mer med sitt barn eftersom varje helg då är uppbokad redan.

• Brumma
    Anonym (Anonym förälder) skrev 2014-10-29 19:42:19 följande:

Nej, inte vv boende. Enbart varannan helg.Nej, ingen blir tvingad att köra utav mig. Absolut inte. Jag tycker bara det är synd längre fram om barnet inte kan delta i aktiviteter som andra barn och undrade hur lagen kring detta var. Jag har inte valt att bosätta mig så långt bort, det är pappan själv. Och det är pappan själv som väljer att prioritera sitt första barn.

Nej det finns ingen sådan lag. Däremot finns en lag om att barnet har rätt till umgänge med föräldern, och den torde gå före en aktivitet.

Självklart kan barnet ha aktiviteter med andra barn, men det får bli vh eller på vardagarna.
Svar på tråden Aktiviteter