Inlägg från: AnLiOt |Visa alla inlägg
  • AnLiOt

Bf juli 2015

Hej! Jag hoppar in här jag med!

Plussade i söndags på BIM+1.

Senaste mens 6/10 och ÄL 19/10.

Idag är jag i v.5 och har BF 12 juli!

Grattis till er andra!! <3

• AnLiOt
    molltroll skrev 2014-11-06 17:19:17 följande:
    Grattis! Jag plussade idag! Extrem lycka smile1.gif enl. CB fick jag 2-3 smile1.gif även jag bosatt i Småland smile2.gif
    Norra Småland här!
  • AnLiOt
    Sarah1990 skrev 2014-11-06 23:31:35 följande:

Men kuuul att det är fler från samma landskap!! :D Någon längs kusten?

Vill gärna hålla mig lite anonym med just stad än så länge men skulle vara såååå kul om det fanns någon nära mig! :D

Hur gamla är ni tjejer?

Jag bor i nord/västra delen.
  • AnLiOt
    kokos skrev 2014-11-07 04:28:41 följande:

Hej.

Är det bara förstagångsmammor? smile1.gif

För mig är det första!
  • AnLiOt
    Hevenith skrev 2014-11-13 21:34:30 följande:

Hej hopp! Är gärna med här också. Efter en massa negativa tester visade det äntligen positivt på BIM+4!!

Har beräknat BF 12/7 nästa år, är i vecka 6 (5+4) Håller alla tummar jag för att allt går väl för oss alla smile1.gif När kan man egentligen boka tid för inskrivning, har läst v.9, någon som har svar?

Är förresten 27 år och bor i Fredhäll i Stockholm smile1.gif

Åh, vi har samma BF, 12/7!

Jag har bokat tid för inskrivning den 11 december.
  • AnLiOt

Jag är såå lycklig!!

Idag var vi på vul och skulle se om det fanns något liv i min mage. Jag var sjukt nervös hela dagen och med tre missfall tätt i bagaget så hade jag inte stora förväntningar, trotts kraftiga gravidsymptom som illamående/kräkningar, ryggont och super ömma bröst.

Men på skärmen visade ett litet hjärta som slog och vi är till och med någon dag plus i utvecklingen. Ikväll somnar jag med ett stort leende på läpparna!!

Kram!!!

• AnLiOt
    bullenochgrisen skrev 2014-11-20 19:32:24 följande:

Grattis!!!! Gud så kul! Jag längtar tills vi ska på första ul också! Tre veckor kvar! Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 6+4.

Deltar även i en studie om upprepade missfall så har hamnat i den ena av de två slumpvis utvalda grupperna som får tätare kontroller genom graviditeten och diverse provtagningar. Den andra gruppen får blodförtunnande sprutor.

Spännande!

Nästa vul är om 2 veckor igen!
  • AnLiOt
    bullenochgrisen skrev 2014-11-21 11:02:59 följande:

Åh spännande! Då är du precis en vecka före mig. Jag är i vecka 6 nu. Eller ja 5+ 4 :) går in i ny vecka på måndagar :) jag ska på ultraljud om 20 dagar :) längtar sååå mycket! Jag får gå på tidigt ultraljud då jag är gravid genom äggdonation och då brukar man få gå på fler kontroller bla. En lite tidigare.

Ska bli riktigt spännande att se om det är någon där inne! Skulle bli så ledsen annars.

Brösten har svullnat, inte bara ömmar utan är hårda och svullna, molande växtvärk som kommer och går. Och denna tröttheten! Något nytt är även att jag ofta är hungrig. Vaknar hungrig vilket är helt annorlunda från innan. Jag brukar vanligtvis inte kunna äta alls på morgonen. Och när jag är hungrig så mår jag illa. Fy dålig kombo. Detta är så spännande!

Vad roligt, grattis!

Jag mår illa nästan hela tiden sen två veckor tillbaka. Men idag var första gången jag fick upp något när jag var tvungen att rusa till toaletten efter frukosten. Usch...! :-S

Ska bli så spännande att se hur den lilla krabaten växer när man får kolla upp den så pass ofta. )
  • AnLiOt
    Faer skrev 2014-11-26 15:13:45 följande:

Hej! Hur mår alla? Själv fortsätter illamåendet som aldrig förr.. Är i vecka 7+6 idag och jag spyr om jag öppnar kylskåpet.. Spyr om jag äter riktigt middag.. Spyr direkt när jag kliver upp på morgonen och innan jag lägger mig.. Känns som jätte fel då jag får i mig enbart några mackor, massvis med äpplen och någon liten yoghurt om dagen.. Något tips till detta illamående???

Jag har samma problem som dig med illamåendet. Har varit konstant illamående i 3 veckor och kräkts endel... :-S

Har provat Prostafen som är receptfritt på Apoteket men blev så trött av dem(rekommenderas till gravida med besvär av illamående)

Sen fick jag nya tabletter utskrivna på recept i måndags efter jag ringt min kvinnoklinik. Dom heter Legrigan comp. Funkar ganska bra men ska träffa läkare imorgon och ev diskutera en sjukskrivning. Är riktigt tufft att ha ett jobb där man springer runt och är lite stressad bland starka kemikalier och samtidigt måste kräkas titt som tätt.. :-S
  • AnLiOt
    Anehhs skrev 2014-12-02 15:05:49 följande:

Det fanns en liten bebbe där inne<3

Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2). phpZO1Jwt12282.jpg

Åh vad mysigt! <3

Jag ska på mitt andra tidiga vul nu på torsdag. Då blir det v.8+5.

Senaste var i v.6+5 och då fick vi se ett litet hjärta. )
  • AnLiOt
    Stokke skrev 2014-12-02 20:21:52 följande:

Hej,

Jag undrar varför jag fick vänta tills v 11 med inskrivning och v 13 med tidigt ul. Ni andra har fått göra det så tidigt.

Anledningen till mina tidiga vul är dels att jag har tre tidiga och täta missfall bakom mig och att jag nu deltar i en studie om upprepade missfall där jag får gå på fler undersökningar och göra fler provtagningar.

Inskrivning 11/12, då i v.10(9+5)
  • AnLiOt

AnLiOt, 26 år och mitt BF är 10/7. :)

Har haft två tidiga MF i v.5-6 och ett MA i v.11, avstannat i v.6.

• AnLiOt
    AnLiOt skrev 2014-12-08 20:13:41 följande:

AnLiOt, 26 år och mitt BF är 10/7. :)

Har haft två tidiga MF i v.5-6 och ett MA i v.11, avstannat i v.6.

Och första barnet!
  • AnLiOt

Ring till mödravården och be att få lergigan comp utskrivet.

Jag hade provat, äta ofta, kolsyrat vatten, ingefära och Prostafen men inget hjälpte..

Ringde MVC och fick lergigan utskrivet.

Mår fortfarande lite illa men inte så jag måste ligga i sängen och vara helt utslagen. Varit sjukskriven tre veckor men bestämt gå tillbaka till jobbet på måndag, har vant mig vid illamåendet nu. Jag kräktes varje dag minst en gång innan dessa tabletter.

Värt att prova..?!

Lycka till!!

• AnLiOt
    Maddss skrev 2014-12-10 22:34:29 följande:

Hej

Maddss här, prel. bf 8/7

Sen undrar jag om någon vet om de här 12 veckorna.. Ska bebisen va 12veckor eller ska jag vara i graviditetsvecka 12?(bebis 10v)

Kram ????

Om du undrade om att missfalls risken sägs minska drastiskt efter 12 veckor, så är det efter utgången av den 12:e veckan.

Dvs att det blir efter 12+0...?

Eller är det efter 12+5...? Hmm... ????????
  • AnLiOt

Jag hade inskrivning igår och har bokat KUB den 5:e januari. Kommer vara i v.13+2 då.

Kram!

• AnLiOt
    Maddss skrev 2014-12-17 19:24:16 följande:

Då blev jag flyttad ett par dagar bakåt. De va ett evigt flyttande fram och tillbaka. Men ska på ultraljud i början av januari igen, så får vi se om vi ska flytta bf igen...

Så då va jag tillbaka på 10+4 idag och bf 10/7

Tur att jag fick en mysig bm iaf :)

Då är vi på exakt samma dag!
  • AnLiOt

Jag gjorde kub igår och min BM sa att det var flera som inte fick veta på en gång hur testet gick eftersom provsvaren dröjt pga alla lediga och röda dagar de senaste veckorna. Brukar visst gå på en vecka annars.

Får ett telefonsamtal om resultatet i slutet av veckan, spännande!!

Vår lilleputt var väldigt lugn på UL så fick hosta och hålla på för att se han/hon röra sig lite mer...

Men det var underbar upplevelse att se att den växter exakt efter alla mått. ??

Svar på tråden Bf juli 2015