Inlägg från: Zombiie |Visa alla inlägg
  • Zombiie

Bf juli 2015

Hej! Jag hänger gärna på här oxå! Plussade igår och tror att jag är i vecka 4+5. Mitt BF kommer ligga mellan 5 och 7 Juli! Det är första barnet och det är verkligen jättepirrigt!! Jag har oxå ont i nederdelen av magen från och till men jag tror det är helt normalt!

• Zombiie

Håller med, känner mig svullen och uppblåst! Har tränat två dagar i rad och nu känns det faktiskt bättre med allt utom brösten, är inte så uppblåst och har inte "mensvärk" heller! Inbillar mig från och till att jag mår illa men det är nog bara jag som känner efter gör mycket. Hänger gärna på en FB grupp så småningom när allt landat lite!

När tänker ni berätta för nära och kära?

• Zombiie
    Thisisme84 skrev 2014-11-03 12:11:26 följande:

Jag måste ställa en fråga till er som har lite koll. Min senaste mens första dag var den 24 september. Betyder detta att jag är i vecka 5 v + 5 dagar då? När jag ska få tid för ultraljud, är det dessa siffror man utgår från? 

Ja, det låter som att det stämmer, utan att jag har kontrollräknat, det beror lite på hur lång cykel du har. Jag har förstått det som att det är väldigt olika när man får tid för ultraljud. Går man hos kommunen är det nog inte förrän typ v18 i många kommuner... Jag har bestämt mig för att gå privat eftersom jag har sån sprutfobi och behöver lite extra stöd. Jag kan då köpa till ett tidigt ultraljud vid inskrivningen!
  • Zombiie
    Evasonja skrev 2014-11-06 09:41:04 följande:

Hej! Hoppar gärna in! Blev ett plus på stickan förra fredagen då mensen uteblev.. Går på p-piller, eller gick?! Men nu har vi accepterat läget även om det kom som en chock. Sambon har börjat acceptera det då det överhuvudtaget inte var planerat! Men nu är vi glada och längtar efter en liten bebis. Känns så overkligt att bara skriva det. Jag är i v 6 5+3.

Jag skulle gärna vara med i en Facebook grupp om det är någon som tänker starta en sån! :)

Grattis!! Tur att det är lång tid att förbereda sig på! (Även om det är planerat). Jag är oxå på vecka 5+3 idag!!

Vart bor någonstans om man får fråga? :)
  • Zombiie
    namnlös123 skrev 2014-11-09 16:01:34 följande:

Gått in i vecka 7 nu, och illamåendet blir värre och värre, någon med nå bra tips mot illamående ? :)

första barnet och bor i Dalarna, någon mer ? :)

Samma här, 6+1 idag. Jag mår mest illa på eftermiddagen, aldrig på morgonen. Någon mer som har det så?

Ingefära ska ju hjälpa mot illamående. Igår gjorde jag en lassi (youghurtdryck) med ingefära. Mixade hälften mjölk hälften naturell youghurt och hade i en tesked riven färsk ingefära, lite honung och salt. Det lugnade illamåendet för mig!
  • Zombiie

Ja, här går humöret upp och ner. Tycker att jag har högre toppar och lägre dalar och det krävs inte så mycket för att humöret ska växla. Jag tar mig själv med en nypa salt när allt känns piss. Idag har jag vaknat med ett strålande humör, hoppas att det håller i sig!

Hur mår ni andra idag? :)

• Zombiie
    eescala skrev 2014-12-02 08:44:12 följande:

Barnets far vill att jag gör abort men säger samtidig att de är min kropp och mitt val. Han vill inte vara delaktig om jag behåller men gör jag abort så vill han ändå inte ha något med mig att göra. Gör honom är de här slut för oss oavsett.

De gör ont och jag känner mig ensam och funderar på att göra aborten men vet inte.

Jag känner verkligen med dig och det är inget lätt beslut som du har framför dig. Det viktiga är att inte ta ett beslut för någon annans skull för då kommer du att ångra dig hur du än väljer. Gå tillbaka till dig själv och ha det som utgångspunkt och ta inget förhastat beslut. Har du någon att prata med? Jag har gjort en abort och var jätteosäker på hur jag skulle göra och fick då komma på samtal på abortkliniken. De var jättebra man kunde prata med henne utan att känna någon skuld och skam. Var det du som hade så svårt att bli gravid?
  • Zombiie
    eescala skrev 2014-12-02 10:02:01 följande:
    Jag gjorde en abort med samma kille 2011 men de va vi båda som var överens om detta. Efter de så får man ju en undersökning som vissa att jag skulle få svårt att bli gravid. Vi har haft skydd varje gång men blivit gravid iallafall och han vill inte vi är unga båda två och han är inte redo att "låsa ner sig". Jag försöker prata med honom men han hinner inte (han har väldigt mycket som händer i sitt liv just nu.)

Efter förra aborten så kom han tillbaka till mig va med genom hela processen och stöttade mig och så. Men nu svarar han inte ens.
    Det låter verkligen som att du har det tungt! Det är ju många sidor att väga in, som ekonomi och om du har ett stabilt nätverk som kan stötta dig om du bestämmer dig för att behålla. Jag är säker på att allt ordnar sig i framtiden ändå men det kan vara bra att fundera på sådana saker så att man är beredd!
  • Zombiie

Åh! Jag funderar på att berätta för min familj på julafton på ett roligt sätt. De är min fosterfamilj så det kan inte riktigt bli: grattis ni ska bli mormor och morfar. Än så länge är min enda ide att läsa upp ett julklappsrim och så är det något finurligt sätt att säga att jag har en bebis i magen. Problemet är väl att jag inte är någon hejjare på att skriva rim... Nån som har någon annan ide? Eller ett klockrent rim? ;)

• Zombiie
    Stokke skrev 2014-12-08 07:32:22 följande:

Hej på er! Måndag morgon och jobbet väntar.

Är det någon som har hugg eller stickningar i magen? Jag har det, tror att det är växt värk men vet ej. Ska fråga min BM på fredag !

Önskar alla en fin måndag.

JA! Precis så! Det trycker och spänner och pirrar och hugger. Man kan tro att det är den försvunna staden Atlantis som jag har i magen.. Antar att det är normalt...
  • Zombiie

Zombiie, 25 år från Gbg och väntar första barnet ca 8/7.

Jättesnällt om någon kan lägga till mig :)

• Zombiie
    Magnolia10 skrev 2014-12-11 15:05:09 följande:
    Gör det :) Jag har fått en tid på barnmorskegruppen i Gbg för vul imorgon! Kostar 500kr men helt klart värt varenda krona!
    Partus kvinnohälsa ska tydligen göra ul för 200kr, ska bara va och boka. Har dock inte vart där själv.
  • Zombiie

Hej! Jag har BF 6/7 och har oxå hepatos/graviditetskolestas. Va har ni för värden? Jag var uppe på 47 som högst i v.36 och 20 i v.37, efter att jag fått medicin utskriven. Men inget besök på FL eller ctg eller nått? Hur har behandlingsplanen sett ut för er? Tycker att det känns konstigt om man gör olika. Tacksam för svar!

• Zombiie

Fråga om dina värden! 40 är ett gränsvärde, om man har över det vill de sätta igång för mig. Får nya provsvar idag och får se va de säger! Tycker inte det är roligt att äta medicinen heller, den är inte rekommenderad för gravida. Hoppas att det sätter igång sig självt för mig snart så jag slipper. Är i 37+6 så jag är ju fullgången! Lycka till allihopa!

Svar på tråden Bf juli 2015