Inlägg från: cestmagnifique |Visa alla inlägg
  • cestmagnifique

Bf juli 2015

Hej, vad kul! Samma här..vet dock inte om de är i slutet av juni eller början av juli men jag hoppar in här i alla fall :) är i vecka 7 nu. Mår oförskämt bra dock bara väldigt ömma bröst och trött på kvällarna, lägger mig vid halv nio haha..har känningar i livmodern lite titt som tätt också. Vilken vecka är du och har du symtom? :)

• cestmagnifique

Hej kul att de finns fler som inte mår illa hela tiden, haha jag har knappt kännt av något illamående .. Nästan så man varit lite orolig för det men min barnmorska sa att ja ska vara glad att man mår bra och man behöver inte alltid må illa :)

• cestmagnifique
    Faer skrev 2014-10-29 11:43:53 följande:

Ja skönt att man ha sluppit det hittills iaf! Hur gjorde ni när ni visste att nu blev gravid, ringde ni mvc å fixade på engång eller väntar nu? Jag är helt vilse nu!

Jag ringde dagen efter och bokade in tid, första gången är de mer som hälsosamtal sen bokar man in ett möte runt vecka 12 där dem tar blodprov m.m..
  • cestmagnifique
    Missymissy skrev 2014-10-29 11:55:31 följande:

Hej får man hoppa in här?

Är i v 5 (4+4) och det är mitt andra barn fast det var så längesen sist att det känns som första gången igen haha..(är 31)

Har känt av mkt molvärk om kvällarna å brösten är tunga och ömma...

Hej absolut :) haha härligt! Har du klarat dig från illamåendet än? :)
  • cestmagnifique
    Anna GBG skrev 2014-10-29 16:16:44 följande:
    Hej! På första barnet här, beräknad 2/7-15. Sjukt spännande!!

Har precis fått tid på MVC den 20/11. Tar ni med pappan på detta besök? Min sambo ville gärna hänga på smile1.gif
    Hej!! Kul grattis :) vilken vecka är du i då?

Det första besöket är mer hälsosamtal och går ganska fort sen andra besöket är mer med prover å så, så första besöket tycker jag inte karln din kanske behöver vara med men vill han så ta med han såklart :) men tar med min sambo på andra mötet :)
  • cestmagnifique
    Anna GBG skrev 2014-10-29 20:10:58 följande:
    Jag går in i 6e veckan på fredag. Så jag ska in i v9 när jag träffar BM. Funderar på KUB testet, är det många här som tänker göra det? Tror jag vill det.
    Nej jag ska inte göra kubtest. De gör man väl oftast bara om man passerat 35-40?
  • cestmagnifique
    Anna GBG skrev 2014-10-29 20:57:14 följande:
    Är betydligt högre risk för ngt kromosomfel efter 35, men en nära väns syster födde nygligen ett barn med Downs Syndrom och är typ 25. Så jag har blivit lite nojig. Känns bra å veta...
    Jaha men fydå va tråkigt :( tar man kubtest medför de också en liten risk för missfall :S svårt dedär å veta..
Svar på tråden Bf juli 2015