Inlägg från: Anna GBG |Visa alla inlägg
  • Anna GBG

Bf juli 2015

Faer skrev 2014-10-29 08:23:24 följande:

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

Hej! På första barnet här, beräknad 2/7-15. Sjukt spännande!!

Har precis fått tid på MVC den 20/11. Tar ni med pappan på detta besök? Min sambo ville gärna hänga på
  • Anna GBG
    cestmagnifique skrev 2014-10-29 19:22:44 följande:

Hej!! Kul grattis :) vilken vecka är du i då?

Det första besöket är mer hälsosamtal och går ganska fort sen andra besöket är mer med prover å så, så första besöket tycker jag inte karln din kanske behöver vara med men vill han så ta med han såklart :) men tar med min sambo på andra mötet :)

Jag går in i 6e veckan på fredag. Så jag ska in i v9 när jag träffar BM. Funderar på KUB testet, är det många här som tänker göra det? Tror jag vill det.
  • Anna GBG
    cestmagnifique skrev 2014-10-29 20:42:19 följande:

Nej jag ska inte göra kubtest. De gör man väl oftast bara om man passerat 35-40?

Är betydligt högre risk för ngt kromosomfel efter 35, men en nära väns syster födde nygligen ett barn med Downs Syndrom och är typ 25. Så jag har blivit lite nojig. Känns bra å veta...
  • Anna GBG
    cestmagnifique skrev 2014-10-30 08:31:12 följande:

Jaha men fydå va tråkigt :( tar man kubtest medför de också en liten risk för missfall :S svårt dedär å veta..

Själva KUB testet är bara MR och blodprov, ingen risk alltså. Men om man får "dåliga odds" på detta får man gå vidare och göra fostervattenprov, och detta med för en risk för MF
  • Anna GBG

Grattis alla nya till plussen! Kul med så många första barn! 
    Jag vågar på ngt sätt inte riktigt ta ut glädjen helt förrän efter v.12. Men man hoppas ju av hela sitt hjärta att den lille/a mår bra där inne! 

Svar på tråden Bf juli 2015