Anonym (Förstår dig verkligen) skrev 2015-10-26 17:04:16 följande:
Åh så skönt! Hoppas du kan släppa detta nu. Men jag förstår att du antagligen inte kan. Jag lider som sagt av posttraumatisk stress med svår, svår hälsoångest - hypokondri. Jag är livrädd att jag har bröstcancer för tillfället. Jag har gjort en mammografi och tre ultraljud i år, men hittar ständigt nya symptom som tvingar mig att söka läkare.
Jag VET att det är pngesten som talar när jag har sån panik, men känslan är så överväldigande att jag söker läkare gång på gång. Jobbar stenhårt med min terapeut att jag ska bli bättre på att hantera ångesten utan att springa till läkare. Men det är svårt.
Jag förstår så väl din oro och rädsla, men du, från en hypokondriker till en annan (jo, du är nog faktiskt det) det är ingen fara!
Ps. Mina pojkar hoppar och viftar med händerna båda som tokar när de är upprymda. Såg häromdan en utvecklingstörd pojke som gjorde precis likadant. Men mina pojkar är inte autister, de viftar bara så. :)
Tack för att du delar med dig! Verkligen tråkigt att höra hur du mår, men skönt att höra att jag inte är ensam.
Jag har haft en kanonmysig kväll med dottern och verkligen känt mig lugn några timmar. Tyvärr vet jag att oron kommer slå tillbaka