Inlägg från: Arbetsmyran76 |Visa alla inlägg
  • Arbetsmyran76

ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka

Min stora kille har asperger. Kan säga att vi länge trodde att det inte var det som var fel för han hade snarare mer och intensivare ögonkontakt än andra i samma ålder. När han var 3.5 åt och lillasyster var 1 år förstod vi att det var ngt fel för1 åringen var bättre på att tolka och förmedla sina kroppsliga behov än 3.5 åringen. Alla mina tre har varit som din i den åldern. Tror du behöver behandling för ngn psykisk sjukdom av allvarligare slag.

• Arbetsmyran76

Ja då kan du ta det lugnt i nästan ett år - och jag lovar - ju äldre barnet är ju tydligare är det- autism missar man inte liksom ;) möjligen aspergerformen eftersom den språkliga förmågan är bättre.

• Arbetsmyran76

Grannens dotter höll på så massor mellan 6-10 mån typ - vi kallade henne dansaren . Det du hört om är repetitiva rörelser - lugnande eller vid upphetsning. Min AS son viftar med händerna när han blir uppspelt. Har du funderat på att sluta läsa om autism och besöka ngr barn som har det i stället. Du vet ju inte ens hur det ter sig

• Arbetsmyran76

Min tjej började vinka för ngr mån sedan, hon är 18 mån, tycker din man ska gå på föräldraledighet nu!

Svar på tråden ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka